måndag, juni 23, 2008

Prinsar

Stora hjärtat mitt och jag kom inte riktigt i säng...
Måndagar blir sena.
Hemma 1930, äta kvällsmat, varva ner.
Jag sku laga mat inför morgondagen och fixa och dona
här hemma medans storsonen var för pigg för att tänka
på sänggåendet.
Lilla älsklingen min somnade på soffan efter en hektisk
semesterdag med mormor;)
Mkt filmtittande och kramande hade det blivit.

Han är så lycklig över det där ordet semester.
Nu ska han ha semester, med sin mormor:)
...undrar bara hur det skall bli på tors när han återigen
skall gå på dagis, den sista för denna sommaren dock men
ändå...

Stora hjärtat mitt och jag blev också liggandes och kramades
lite på soffan när han var iordning och skulle lägga sig.
Framför programmet som gick på tv4 om en flicka född med
en tvillingparasit, 4 armar och 4 ben.
Sonen min var mkt förundrad.
Frågorna var många, såklart och inte ville han lägga sig
efter att ha börjat se på programmet.
Han frågade mig vad det är som gör oss normala, om det
var vi eller flickan som var det, om vi kanske var konstiga
allihopa och hon som var som man skulle...
En klok fråga anser jag.
Den ger mig hopp om framtiden.
Han har härlig syn på livet min son:)

Idag har annars varit en sån dag då allt som kunnat gå fel,
har gått fel.
Ingen höjdare.
Men på hemmafronten har det varit lugnt.
Det allra viktigaste.

Storgull hade fotbollsträning som sig bör om måndagarna.
Näst sista för säsongen.
I ett blåsigt Dösjebro.


Lillgull och jag gosade mest.
En studie i Ellis:




Och, jag ser mkt fram emot att denna film skall ha
premiär på onsdag!
Längtar efter att gå och se den nästa fredag!

3 Comments:

At tisdag, juni 24, 2008 9:41:00 fm, Anonymous Anonym said...

den där unge prins caspian ser ut att vara nåt man kanske kan bita..förlåt, hålla i när det stormar. ;-) vilka fina kottar du har hjärtat, kramar från slödderstan.

 
At tisdag, juni 24, 2008 10:41:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vargen: Haha, hmm, joo...
Litet lammkött är fint:)
Jomenvisst har jag fina kottar!!
Omöjligt att missa;)
Och du med hjärtat mitt:)

 
At tisdag, juni 24, 2008 11:53:00 fm, Anonymous Anonym said...

Han är så söt, Ellis....

KramKram!

 

Skicka en kommentar

<< Home