onsdag, juli 30, 2008

Bara idag

Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift



Tröttheten är förlamande.
Håller mig hårt i sitt grepp och kramar luften ur mina
lungor.

Jag kan ej rå över min situation riktigt.
Det är måstena…
De är många för stunden.
Balansen som är så viktig är jag en bit ifrån.
Den är svår att finna när sömn har så låg prio i mitt liv.
Den har aldrig varit viktig eller fått ta stor plats.
Ej behövt.

Jag kan inte riktigt välja bort saker ur mitt liv just nu.
Nope.
Tänker inte.
Det som har utrymme att plockas bort är ju trevligheterna.
Det finns ej en chans att jag skulle välja bort dem.
De är ju de som får mig att känna mig levande, utan dem
skulle jag ej existera.
Dagarna är lite sega, men det är bara just nu, faktiskt.

Det är så mkt härligt i mitt liv som får mig att glöda.
Varför ska jag försaka det vackra?
Leva ett liv olevande?

Oh nej.
Aldrig.
Jag har bara getts detta.

Ser man och tar vara på det fina så klarar man allt.
Det är de sakerna som ger en ork.
Så balansen skall finnas.
Allt är ju faktiskt ganska enkelt egentligen.
Man får vad man gör det till:)

Jag lever, jag njuter och jag tänker inte sluta le;)
Hur trötta än mina ögon är så är de brinnande lyckliga,
det vet ni:)

7 Comments:

At onsdag, juli 30, 2008 5:51:00 em, Anonymous Anonym said...

åå jag känner igen mig så mycket i det du skriver, sömnen som har låg prio - verkligen ta för sig av livet, så gott det går. det ska både du och jag fortsätta med. :-) och du, jag är stekt efter 6 h i solen.... pussar & kramar

 
At onsdag, juli 30, 2008 6:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Ordspråket är ju sååå bra.
Hoppas din dag är underbar.
Jag är VARM!

 
At onsdag, juli 30, 2008 8:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Finns inga ord nog att "tacka" för dina fina ord du skrev i kommentaren på mitt senaste inlägg. Du verkar vara en människa som orkar och vill bry sig mycket. Du skriver mycket vackert och det är sådant man tar åt sig utav, känner igen sig i. Dina texter passar mitt nya sätt att leva...att verkligen LEVA, inte ÖVERLEVA. Måste rusa och kyssa sönder min karl nu..idag finns fjärilarna lite extra där ;-) Hoppas du haft och har det underbart idag/kväll. Kram den där barfotakvinnan....

 
At torsdag, juli 31, 2008 7:47:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vackra vargavännen: Det ska vi hjärtat:) Och hur kan du tro jag är avis för att du får ligga i solen och jag bara jobba?!:( Snyft;) Ah, det är du värd min vän, hoppas du har det uuuunderbart!
Pusselikramar!

Kim: Javisst! Min dag var fin:) Hoppas du fått kyla ner dig med ngt svalkande drickbart!

Tess: Tänker på dig, du är stark.
Tack för de fina orden kring mitt bubblande här. Hoppas din kväll blev fin och fjärilsfylld:)
Kramar!

 
At torsdag, juli 31, 2008 11:52:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Drick sprit - då lär du somna bums!

 
At torsdag, juli 31, 2008 12:17:00 em, Blogger Kottemor said...

Samuel: Jooo, men orka... Jag dricker te hela nätterna när jag är ensam och det har inte riktigt rätt effekt;)

 
At fredag, augusti 01, 2008 6:16:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Nej, kanske te inte hjälper men du lär må betydligt bättre dagen efter...än om du hade druckit sprit!

 

Skicka en kommentar

<< Home