fredag, juli 04, 2008

En alldeles alldeles underbar dag:)

Jag vänjer mig inte.
Det märkliga klappret av klövar på vägen från ngt
osynligt man ej ser, bara hör.
Ofta när jag kommer hem sent.
Stockrosorna som jag längtar så dant efter försvinner
ur min trädgård.
Spårlöst.
Men vi vet...
De där sablans söta Bambisarna!
Vad göra?!
De kan väl gå och knapra granar i skogen, inte mina
små blad som jag så gärna vill se blomma!
Vill ha dem så HÄR fina som de är i hela Limhamn!


Jag tycker att det är osportsligt.
Jag har inte världens grönaste fingrar, om nu ngt
väl tar sig i min trädgård kunde de väl bara låta det
vara, ge det en chans.
Klappra förbi där om natten, nicka förnöjt och beundra
dem istället för att käka upp dem.
Annars kanske jag skriker på dem nästa gång de går förbi.
Om jag tordes...
Och de ej vore så söta...
De där sablans Bambisarna...


Vår dag:)
Fy så mysig!!!
Första anhalten i Malmö blev Djursjukhuset där vi ju fått
tid för lilla Lisas otäcka sår.
Gick hur snabbt och smidigt som helst.
De tittade, susade ut och hämtade Antibiotika, lugnande medel
och bokade in henne för OP samma dag, annars hade hon ej haft
en chans.
Jag kan inte ens lägga upp bild på hur hon ser ut nu efteråt
med stygn över hela ryggen, dränage som sticker ut och rakad
rygg och svans.
Jag är glad att vi åkte in för det där de sa skulle självläka...
De påpekade det också, att det var tur vi kom in.
Jodå, fy så synd det är om henne!

Sedan vidare mot våra äventyr!

Lugnet före äventyret...
Fontänbeundran:


Han, vattenmannen...


Mamman trampar på:)


Chill och picnic mitt på Malmös kanal:)
Lovely;)


Systran ystran mumsade glatt i sig:)



Det blev trots allt lite picnic mat över, man måste ju
ha ordentligt, men både lite smörgås och lite plättar
fick bli mat åt våra nya dundersöta polare:)



Vårt lilla gäng:)
Ej barnarbete, de VILLE faktiskt trampa.
Jag kunde ju ej trampa själv.
Och systran ystran som faktiskt lever trots att bilden
visar mer åt motsatsen hade ju dispens.


Efter trampbåtspicnicen bar det iväg till Limhamn
för studiebesök på mormoderns jobb.
Dagcenter, där fanns mkt mkt roligt.
Kottarna hade kunnat stanna där en hel dag:)
Har sagt att vi kommer åter om det regnar;)
Gymnastiksalen:


Musikrummet, där de självklart ville prova alla
instrument:


Ja, systran ystran också.


Gröna rummet:
Vattensäng, akvarie och en massa mys.
Bara så ni vet Linda och Håkan så önskar sig er son
en vattensäng, 180 bred, uppvärmd, lampor i taket och
ett stort akvarie på sitt rum.
Ni hade precis renoverat hans rum jättefint va?
Hmm, ni har gjort fel val;)
Hehe


Vita rummet:
Urmysigt tyckte Ellan och tog sig en vilopaus.


Sedan vidare.
Lomma Beach:
Såå härligt!!
Och så skönt.





Men sen då...
Hem för Lindan kom och skulle hämta sonen sin.
Stora sönerna våra ansåg sig ej färdiglekta så hon fick
glatt plocka med sig hjärtat mitt.
Lilla trollungen min blev kvar hemma med mamsen sin.
Myste en stund innan mamman skulle iväg och jobba kväll.
...men mormodern som skulle passa dem dök liksom aldrig upp...
När jag ringde fick jag besked att de ej fått ut Lisa från
veterinären än.
Ellis föreslog glatt att han kunde följa med mig till jobbet.
De gillar det av ngn anledning...
Sällan har jag väl sett hnm hoppa i kläderna så snabbt.
Barn på jobb är ej poppis alltid, ej här.
Satte sonen på en stol i ett hörn med en Bamsetidning och
bad hnm vara tyst som en mus.
Han var inte riktigt det men jätte jätte jätteduktig!
Chefen blev väl inte direkt jätteglad men han satt där
så nöjt och belåtet, fick läsk och korv och gjorde ej
en fluga förnär tills mormodern kom och hämtade.
Mammahjärtat höll på att brista av att ignorera hnm så,
han var så söt och duktig också, men han verkade ha kul.
Märkliga underbara fantastiska hjärtegrynet mitt, oh vad
jag älskar och är stolt över dig!
När mormor kom och hämtade traskade han så glatt med och
var helt tillfreds med att ha jobbat lite:)


Väl hemma mitt i natten mumlades det från mormoderns rum:
"Du kan vänta dig problem imorgon..."
Sade hon trött.
Stora sonen som imorgon skall på golfläger hade under kvällen
lyckats få se Tiger Woods på tv och var fast besluten att ha
svarta finbyxor och röd piké på lägret imorgon.
För så var ju idolerna klädda på banan.
Envis som synden stod han fast vid att det var så man måste
vara klädd.

Vi tar det imorgon...
Nu måste jag komma i säng.
Tidigt upp imorgon igen för att laga mat till sonens matsäck,
väcka och skjutsa till läger.

Imorgon väntar en lugn dag, imorgon väntar även Prins Caspian
på mig, imorgon blir ännu en mysig semesterdag;)

4 Comments:

At fredag, juli 04, 2008 8:14:00 fm, Blogger Sabina said...

Underbart.. Underbara bilder, underbar berättelse! :)

Ang Lisa, glad att ni fått hjälp. Hade en tös, Liten, hon hade dränage flera g. Ser lite otäckt ut men lovar att det blir bättre snabbt. Så fort tösen varit i slagsmål fick hon varbölder.

Tackar sötaste för bilderna fr fd "hemmastaden". Kan känna sådan saknad när jag ser men nu, nu får jag snart oxå vara där.. För ett tag!

Ungarna, mamman, systern o Ankfamiljen verkar alla att ha haft en toppendag.. Önskar er många fler sådana!


Hjärtekramar

 
At fredag, juli 04, 2008 11:12:00 fm, Anonymous Anonym said...

Som vanligt verkar ni haft en helt underbar semesterdag. Precis som det ska vara!

Skönt att lilla katten fått hjälp!

Kramkram!

 
At fredag, juli 04, 2008 2:36:00 em, Anonymous Anonym said...

http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=181&sSideNavn=Vistip&nyhedid=4545

Litet tips för besvärliga Bambis... =)

Tisdag är den enda kvällen jag kan, kan du? Annars slutar jag tio på onsdag och ska se världens bästa Möllanband, Chalao, men det kanske blir för sent?

Puss!

 
At fredag, juli 04, 2008 9:51:00 em, Blogger Sabina said...

Men sådan fantastisk dag, era lyckansostar=) Era bilder är jätte fina å det lyser igenom hur mysigt och härlig dagen är, det får mig att längta ännu mera efter min egen semester.

Kram//S

 

Skicka en kommentar

<< Home