tisdag, juli 29, 2008

Finn 2 fel

Det är svårt att motivera sig att arbeta.
Fastän jag tycker så mkt om mitt jobb längtar hela
min kropp ut i solen.
I sinnet är jag där redan, en filt på stranden, sol, värme.

Kottarna åker tillsammans med deras far och 24 andra vänner
till Tosselilla idag!
Skoj!:)
…känns bara ändå mer konstigt att sitta här, instängd utan att
känna den minsta värme då ACn surrar för fullt.
Som jag önskar att de får en superdag!!

Trött.
Vansinnigt mkt att göra.
Borde sova mer, javisst!!!
Ha!
…ej nu, nu finns ej tid eller intresse av att sova bort livet.
Dock är en balans bra, zombietrött är illa, svårt att få gjort
sina måsten då för måstena är ändå måsten och dem kan jag ej
komma undan.
Så funkar det och det funkar fint.
Men ändå… en timme till i sköna sängen… lägga de mörka
lockarna på kudden, gosa in sig i det stora svala duntäcket,
sluta de blå, en liten liten stund bara.
Lovely.

Och.
Ngt mina kollegor inte trodde de skulle få se mig i:
Vad är fel med bilden?!

Jorå, flipflops.
I mitt fåfänga enfald köpte jag nya skor, de fanns ej i min
storlek men jag tyckte de var såå söta och behövde ju just
sådana precis just då, så jag köpte en storlek mindre…
Pucko.
Galet stora blåsor på hälarna och nej, skor kommer ej på mina
fötter på länge.
Länge länge.
Tur det är semestertider.
Kan hända att jag kanske är aningens för optimistisk ibland.
Gällande skor.
…och tid.
Ouff så dålig jag blivit på att hålla tiden, skrämmande.

Oh vad jag längtar efter att de där härliga mmsen med gullen jag
saknar så ska ploppa in, de som har så kul medans jag sitter på jobb:


Livet är härligt kära ni!!:)

2 Comments:

At tisdag, juli 29, 2008 6:03:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Träskor är inte speciellt snyggt men brukar faktiskt funka på badstränder och dylikt när man snabbt vill kunna bli av med sand etc.

 
At onsdag, juli 30, 2008 12:08:00 fm, Blogger Kottemor said...

Samuel: Träskor?!
Nej träskor är inget snyggt, flipflop däremot är urtjusigt!:)
På stranden.
Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home