söndag, juli 20, 2008

Gäster från Ingarö:)

Sitter ensam i tystnaden.
Njuter av lugnet.
Uppkrupen i soffan med största koppen te och resterna
av det makalösa bakverket vi gjorde idag.
Stillhet:)

Jag är lycklig över att ha så underbara vänner, min
semester har verkligen varit minnesvärd!:)
Otrolig:)
Full av äventyr, skratt, kaos, prat, bus, upplevelser
som gör att jag med lyckligt hjärta kan återgå till jobb
imorgon efter en så fantastisk semester:)
Blessed, ja jag säger det igen.


Gullen blev hämtade till frukost på lördagen.
Därefter vidare till Malmö Museer för att utforska vidare
i de delar som jag och Vargen tydligen missade i veckan.
Lillgullet mitt blev som alla andra väldans förtjust i
Nellie, såå söt!


Terrarie, akvarie...
(Jabba the Hutt?)


...dinosarier och jordskalv.


Fruktansvärt otäcka spindelkrabbor som vi faktiskt
sett en art av levande tidigare, ej mindre äckliga då.


Vackra fjärilar trollband.


Nyblivna storebröderna kikade intresserat på hur ett
barn blir till och kommer till världen:)


Hemma blev det tacomys:)


Stora hjärtat mitt hittade en yttepytteliten groda och
var så stolt!


Tyvärr var det en natt då jag skulle jobba.
22-03, men tiden går så snabbt.
Svårt är det dock att lägga sig när fåglarna kvittrar
muntert och hälsar glatt på sina polare som sussat ngr
timmar och tycker att hela världen skall vakna.
Bak och fram vänt ljust.


Söndagen varvade sina värmande solstrålar med gigantiskt
stora regndroppar.
Lillhjärtat fann detta en perfekt klädsel,sugröret i munnen
var bara en tjusig rosa accessoar.


Svårt väder att göra ngt, mamman var zombietrött och vännerna
skulle även bege sig hemåt framåt dagen.
Kakbak var därför en perfekt aktivitet.
Sötsaker är ju inget mamman tycker är så otäckt;)
De små gullungarna bakade:


En regnbågstårta!
Passande för vädret:)
Kladdig chokladkaka med marshmallows inuti, maränger,
glasyrer och pynt för att färglägga den halvgråa dagen:)
Vackert som en dröm:)
Och gott, verkligen verkligen gott;)


Söta Ann och söta Nellie:)


Lillgumman med sin nyvunna håriga vän som älskade allt den
lilla damen tog sig för:)
Tummen upp tycker Nellie!;)


Smågrynen spelade spel.
Ja det är nog första gången min lillarosabubblade son tar
sig tiden att sitta still och spela spel med en vän:)
Och ha roligt dessutom!


Vi tog oss en eftermiddags promenad för att inspektera pappans
pool som blivit fylld med vatten:)
Mutade hnm med ett gosetroll och lyckan var fullständig för
både pappa och alla kottar:)


Dyker:


Chillar:
Tror ej pappan ångrade att jag tvingade hnm att bygga ena
hela kortsidan till trappa för fy så snyggt och praktiskt det
blev, han är duktig!:)


Nu har gästerna åkt, kottarna lämnades kvar hos far sin som
fortfarande har semester medans en annan skall jobba imorgon.
Sitter i lugnet och har fortfarande doften av lilla Nellie
i minnet, toksöta gryn, härliga vänner, tack Ann!!

3 Comments:

At söndag, juli 20, 2008 8:34:00 em, Anonymous Anonym said...

attans att vi inte hann plaska i den där pölen också! men, vad det såg fint ut nu, vargungen hälsar kottepappa det. :-)

puss & kram

 
At söndag, juli 20, 2008 9:31:00 em, Blogger Kottemor said...

Vargen: Det var alldeles för lite strandliv överhuvud taget när ni var här... Men jag skall hälsa hnm om han ej läser det själv:)

Pussar o kramar!!

 
At måndag, juli 21, 2008 11:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

Sikken söting till unge!! Gosa med bebisar är alltid härligt!

KramKram!

 

Skicka en kommentar

<< Home