tisdag, juli 15, 2008

Kottemor, Vargen & co gör Skåne

Så kom äntligen Vargen:)
Precis så söt och härlig som jag förväntat mig!:)

Upphämtade på Malmö C, direkt vidare till Folkets Park
för att kottar och vargaonge skulle få lära känna varann
lite, och särskilt lång tid tog de ej förrens de visade
sina skönaste sidor;)
En tokig liten vargaonge:

En galen storkotte:

Och ja... Hur 17 hamnade han där?!!
Som synes fann de varann snabbt!!


Hem för mat, promenad, sviss, godis.
En liten tur genom Hofterup, provar lite lekplatser:)


Hem och varva ner.
Vargen och stora vinglaset;)
Natten blev sen, full av prat, skratt och vin.
Vid 3 svor mormodern en ramsa om att vi var högljudda och som
lydiga tonåringar bröt vi upp och gick och lade oss, lätt hade
samtalet kunnat vara hela natten annars;)


Tisdag:
På väg till Malmö Museum.


Tekniska, coooooolt tyckte trollen.


HÄR insåg storgull att hans drömmar om att bli pilot var över.
Han stod länge och begrundade maskineriet.
Nej, detta var inte hans grej...
Han går över till ngt lättare, som golfproffs berättade han
för oss, detta fick det att snurra i hans huvud.


Kontrolltornet var lite kul tyckte våra gryn:)


Ligister:


Alanya.
Eller, en märklig plats att ställa en moped på.
Spännade tyckte trollen och tog sig en tur.


Så sööööt liten sak!
(Och inte förrens jag fick in bilden i datorn såg jag att
den lille filuren till vänster var innanför räcket, jaja,
det var ingen annan som såg det heller)


Ehrm.
Änglar??;)


Vi lattjade loss och hade en hur mysig dag som helst:)


Och så var vi inne i en riktig ubåt!
Grymt.
Klastrofobifaktorn var hög...



Hem och grilla.
...eller, försöka.
Ej min grej detta, för vissa saker behöver jag tydligen
en karl.
Grillning, byte av vindrutetorkare, ....?


Sötsnusarna.
Vargaongen är hur go som helst, de har så roligt alla 3:)
Här läser hon saga för lillhjärtat mitt.


Lite trädgårdsaktiviteter.


Dock har ej dagarna bara varit mysiga...
GAH så trotsiga mina troll är ibland.
För det mesta den stora som tror han vet bäst och skall
bestämma allt, ibland är det inte roligt alls.
Tur att de har sånna gosstunder däremellan iaf.
En surande lill ligist som ej skall äta mat om det ej är
potatismos och fiskpinnar med sirap i hålet.
Sällan.


Och JA, det är härliga tider, vi har det hur mysigt
som helst!!;)
Se själva:

3 Comments:

At onsdag, juli 16, 2008 12:43:00 em, Anonymous Anonym said...

Så härligt att ni har det bra. :)
Jag kan tänka mig att ni båda var i stort behov av girl talk!

 
At onsdag, juli 16, 2008 2:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Åååhhh, så roligt. Det DÄR hade jag behövt vara med på! :)

 
At onsdag, juli 16, 2008 10:39:00 em, Blogger Kottemor said...

Kim: Jaaaa, vi har så mysigt så!
Och jupp, nätterna blir sena;)

Myra: Ja absolut!!!!! Du hade varit körsbäret i grädden hjärtat!:)

 

Skicka en kommentar

<< Home