måndag, juli 28, 2008

Måndagsmorgon


Se in i mina ögon.
Ja de är trötta:
Hela jag andas tungt men ändå fjäderlätt.
Se bakom det.
Läs mina tankar.
Ni vet.
Ni ser.
De som känner mig vet vad min blick betyder,
vad den säger:)
Ser leendet som leker över mina läppar och ej vill eller
kan försvinna.

Den svävande lyckan som lyser igenom, nyfikenheten, förväntan.
De tusen frågor och tankar som bor där inne.

Jag tänker ej berätta:)
Ej här…
Ingenting kommer skrivas.
Inte en rad.
Ändå kommer sidan fyllas av ord som för dem som känner mitt
hjärta kommer kunna tydas.

Jorden har ej ändrat sin bana, dygnet har ej vänt, inga fåglar flyger
utanför mitt fönster för att berätta sina hemligheter.
Inget världsomvälvande.
Men ngt mkt mkt intressant.
Oväntat, överraskande, självklart.
Bara är.
Bara är just nu…
Imorgon rår jag ej över och bryr mig ej om.


Återigen på jobb.
Vaknade upp med en tung känsla i kroppen.
Ej obehag, enbart trötthet.
Ända in i själen.
Men en överkomlig sådan.
Snooza lite extra, rullgardinen i mitt fönster hade medvetet
lämnats uppe igår för att solens strålar skulle jaga mig ur sängen.
I mörkret trivs jag för bra i min stora säng.
Socker höll mig sällskap.

Det lilla kärlekspaket som med sitt envisa sällskapsbehov är
överallt med en spinnande lycka irriterar och får mig att
fnissa på morgonkvisten.
Idag är Katrin tillbaka från semestern.
Söta saknade Katrin:)
Vi har ej tagit vår uppdatering över dessa 4 veckor ännu.
Suger lite på den.
Vi vet att den kommer bli lång och behöver sin tid.
Vi väntar, det skall tas ordentligt:)
I solen, såklart.
Katrin som är 5 år och 5 dgr äldre än mig, så lika, delger mig sitt,
läser mig och vi får ändå delar av vad som skall komma berättas och
vi ler båda mer och mer, lunchen vår kommer bli lång och skrattfylld:)


Gårdagen:


Dimmig, trött.
Till pappan för simträning.
En underbar dag!!
Gjorde ont att lämna den och fara till jobb.
Det var verkligen vårdande att sitta där på pooltrappan och njuta.
Simma med stora älsklingen min, fånga lillgull då han kastade sig
hejdlöst rakt ut i vattnet med sina flytmuskler på armarna.
För kort tid.
Evighetslångt arbetspass följde.
Hem och stupa i säng.

Hoppas ni inte jobbar idag vänner.
Hoppas ni njuter av denna tydligen sista riktigt soliga sommardag
på ett tag istället för att slösa tid på att arbeta
Fånga den:)

11 Comments:

At måndag, juli 28, 2008 2:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Trött blick eller inte - en snygg kvinna är vad du är!

 
At måndag, juli 28, 2008 3:19:00 em, Blogger Kottemor said...

Kim: Oh, tackar! Du är minsann riktigt het själv min vän!:)
Hade jag ej saknat ngt du önskar hade jag lätt försökt lägga in en stöt;)

 
At måndag, juli 28, 2008 7:14:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

NU vet jag vad som gjort ditt inre på så glatt humör: snart är det massor av OS på TV...!

Och ni ser alla så fina ut på bild - inklusive djur!!

 
At måndag, juli 28, 2008 7:53:00 em, Blogger Kottemor said...

Samuel: Hahaha, SJÄLVKLART!!
Sportälskare som jag är;)
Och tack tack för komplimangerna! Ser fram emot fler sommarbilder och uppdateringar hos dig så jag får se hur mysigt ni har det i sommaren!:)

 
At måndag, juli 28, 2008 8:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu blir man juh inte lite nyfiken, hahahha. ;) Du är så söt såå! Kram

 
At måndag, juli 28, 2008 11:06:00 em, Blogger Kottemor said...

Ewe: Hehe, mmmmm, du har min mailadress hjärta, passa gärna på att slänga iväg lösenorden till din sida är du söt, har förlorat den IGEN!!:( Puss

 
At måndag, juli 28, 2008 11:24:00 em, Anonymous Anonym said...

jajemen, fånga både dagar och nätter. åå poolen ser härlig ut.. vargungen skulle säkert svimma av lycka om hon fick bada i den; hon har stornojan på att simma och getting better every day. love!

 
At tisdag, juli 29, 2008 8:11:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vackra vargen: Javisst:) Det är sååå skönt i den! Bara sätt Lillhjärtat på bussen vettja,el följ med själv, ni är saknade:)
Härligt att hon är så duktig!
Puss!

 
At tisdag, juli 29, 2008 9:16:00 fm, Blogger Sabina said...

Så fina ni är=)

Hm nu blir man ju lite nyfiken ju, ska jag inte skriva om?? mmm spännande.

Kramen

 
At tisdag, juli 29, 2008 2:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Du skriver så underbart. Det berör. Måste tilläggas att socker är otroligt vacker också =) Såsom du. Hoppas att acn fungerar utmärkt om det är arbete som gäller för dig idag? Själv är jag ledig. Sitter i solen och har en dunderförkylning så jag nyser för fullt. Inte så smart, ack så skönt. kramar

 
At tisdag, juli 29, 2008 3:29:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabina: Tack:) Mmmm, det är ju just det... det kan jag ju inte skriva om:)Hihi
Kramar

Tess: Stort tack för dina snälla ord vännen! Javisst är han, söt som Socker;) Mmmm arbete här, dödens trött och längtar ut. Hoppas du kryar på dig snart iaf, men du har ju skaffat den på ett trevligt sätt!:)
Kram kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home