tisdag, juli 22, 2008

Vin och världsproblem

Hur många tror att jag var en snäll och duktig flicka
som gick och lade mig tidigt som jag borde?
Nejdå, semesterfirarewannabe är man och ignorerade totalt
både dagens seghet och faktumet att det var tidig arbets
dag imorgon också.

Det är ju så skönt med sommar!
Den är ju så kort, snart är den över och det är snöigt
kallt och ruggigt och de fina kvällarna utomhus bara
ett minne blott.

Jag for över till Lindan.
Håkan blandade god Latte till oss och det plus sedvanligt
te startade vi kvällen med.


Hade det stannat där hade jag kanske ej kännt mig så
överkörd idag...
Vi fortsatte med det vita i trädgården:)
Mys!!


Nöjd och påpälsad!


Vi hade tokigt mysigt med ljus som brann i träd och
på vårt lilla vindrickarbord:)


Hösten fanns i luften som var ganska rå.
Raggsockor, filtar och halsdukar var ett måste;)


Min snygga outfit.
Dagens somriga vita klänning och små svarta tights fick
sällskap av kofta, sjal och raggsockar och då blir man
så här tjusig, nästan som Pippi Långstrump:)


IDAG väntar dock tidig säng.
Ett måste.
Verkligen ett måste...
Men oh vilken trevlig kväll jag hade igår!
Tack Lindahjärtat för att jag också fick ha semester
i några timmar!;)

7 Comments:

At tisdag, juli 22, 2008 10:39:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Oj, så många "världsproblem" man (inte) löst med vin...ha, ha!

Underbara bilder och det är med den svenska sommaren som med bra kärlek: det gäller att njuta av de där härliga men ack så korta ögonblicken!

 
At tisdag, juli 22, 2008 10:45:00 fm, Anonymous Anonym said...

åå mysigt! och så fina ni var! hoppas idag är dräglig och imorgon desto bättre. :-D puss och kram

 
At tisdag, juli 22, 2008 10:47:00 fm, Blogger Sabina said...

Så himla mysigt det ser ut å låter, toppen, det är så sommar ska vara jobb el inte=)

Å du ser snygg ut som pippi tycker jag=)

Kramizz på dig//S

 
At tisdag, juli 22, 2008 10:52:00 fm, Blogger Sabina said...

Är det OK om jag länkar till dig??
//S

 
At tisdag, juli 22, 2008 11:11:00 fm, Blogger Kottemor said...

Det mörka hotet: Hahaha, javisst!!:) Och sant sant, man får ta tillvara på stunderna!

Vargen: Mmm, frysa är ej skönt. Jag skall försöka ta mig igenom dagen, ej lätt...;)
Puss puss!

Sabina: Jobb eller inte;) Det är ju sommar så kort tid av året! Självklart får du länka, jag gör detsamma om det är ok?
Kramar

 
At tisdag, juli 22, 2008 12:02:00 em, Blogger Sabina said...

Absolut bli bara gla=)
Kram//S

 
At tisdag, juli 22, 2008 12:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Så fina ni var! det verkar ha varit hur mysigt som helst!

KramKram!

 

Skicka en kommentar

<< Home