måndag, augusti 18, 2008

Den vackraste stunden i livet var den när du kom

Totalt i mina egna tankar.
Nynnandes.
Leendes.

Gårdagen avslutades tidigt i min stora säng.
Vi såg på Spiderwick och gosade.
Mammans blå slöts ofrivilligt samtidigt som sönernas
och allt hon skulle hinna med på kvällen glömdes bort.

Tiden rusar iväg.
Gårdagen som skulle vara flitig blev ej så utan
tillbringades på allra allra bästa sätt.

Jag var lite nervös för morgonen.
Första dagen efter 7 veckors sommarlov för gullen.
Men icke, mina solstrålar studsade upp, morgonen
gick smärtfritt och sötsmulorna pussade sin mamma
glatt adjö och sprang in och lekte:)
Lika pirriga som jag.



Jag har ett band kring mitt hjärta.
Drar åt och gör det svårt att andas, min kropp vill
dela andetagen med ngn annan.
Nära.

Jag svävar och kan inte landa.
Fortsätter drömma om mannen med gitarren och den
känslan är obeskrivlig.
En dröm, jo, men en känsla jag vill behålla.
Leva i.

Funderar en del kring kärleken.
Den behöver ej alltid vara problemfylld.
Tror ni på kärlek vid första ögonkastet?
Kan man möta just DEN personen som du hör hemma hos?
Kan det finnas en sådan för var och en?
Man kanske ej möter den, man kanske gör…
Kan man bestämma sig för att det är bra detta och leva
i lyckan, göra ett val och ta mot och medgångar tillsammans?
Kan man bara göra ett val?
Kan vissa saker som känns för bra för att vara sanning,
faktiskt vara verklighet?
Kanske om man möter ngn som är på samma plats i livet
känslomässigt, har samma önskningar och drömmar, samma
förutsättningar.
Jag vet inte om man skall våga tro på sådant.
Men även jag har en hoppfull romantisk ådra;)
Det finns kanske ngn som kan rasera mina höga murar,
som man kan ge sitt allt och alltid.


Man får vänta och se:)
Man kan inte rå över det livet ger.
Bara fånga det, eller låta det gå förbi.
Om ens hjärta är helt och öppet kanske man törs se.
Törs tro.
...ja vem vet:)
Var sak har sin tid.

9 Comments:

At måndag, augusti 18, 2008 12:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag svarar minsann JA på dina frågor. De flesta iaf. Klart man kan!
Om inte annat så tycker jag att man ska ta vara på lyckan. Det roliga, trevliga och positiva som livet ger. Och det tror jag du gör nu. Så passa på!

Lots of luv!

 
At måndag, augusti 18, 2008 1:27:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Haha, du ÄR klok vännen!
Det har jag redan fått många bevis på;)
Myra rules, jag gör inget annan än lyder!
Och ja, det gör jag nog...
Tjarlek!!:)

 
At måndag, augusti 18, 2008 4:42:00 em, Blogger Mindi said...

Fånga det!!!! ;)

Stor kram
M I N D I

 
At måndag, augusti 18, 2008 5:22:00 em, Anonymous Anonym said...

ohh, vad jag hoppas att det snart blir verklighet din dröm....

Kraaam!

 
At måndag, augusti 18, 2008 5:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Hallå fina, rara, underbara!!
Jag har haft en jättefin helg med mycket substanser inombords haha.Jag lärde mig att dricka någonting kallat violshots och det gjorde mig väldigt glad i håven vill jag lova. Men goda vänner, mat och även en sol som värmde kinden ....så jag är förnöjsam som få. På torsdag firar jag & min kärlek 1 1/2 år tillsammans så trots en mycket pressad dag på arbete idag, tar andra tankar över. Jag ryser av välbehag när jag läser dina texter, som vatten i uttorkad hals =). Nu till de viktiga frågorna: hur mår DU? Och har du haft en bra helg? många kramar / tess

 
At måndag, augusti 18, 2008 6:58:00 em, Blogger Kottemor said...

Mindi: Mmmmm, vi får ju se vad som fångas vill:)

Jenny: Hahahhaa, ja frågan är ju om drömmar är drömmar el kan bli sanna?!

Tess: Det låter som du haft en superhärlig helg!!! Ojoj så mkt trevligheter både som passerat och komma skall:)
Glad blir jag för din skull snäckan!
Min helg har varit mkt bra, utan tvekan och jag mår fantastiskt bra!!
Nu är kottarna hemma där de skall också som körsbäret i grädden:)
Lycka!
Kramar!!!

 
At måndag, augusti 18, 2008 9:14:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Synnerligen vackert formulerat om något som många av oss (andra) funderar på!

Klart det finns någon för alla...vänta du bara: jag har hört att Arne Weise är singel - igen...kram! ;-)

 
At måndag, augusti 18, 2008 10:07:00 em, Blogger Kottemor said...

Samuel: Han är hetast av de heta!!;)

 
At fredag, augusti 29, 2008 10:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tror inte på kärlek i första ögonkastet, men däremot tror jag man kan känna personkemi. Fint skrivet förresten! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home