söndag, augusti 31, 2008

En onödigt händelserik lördag

Här kommer ett kort utdrag i bilder av vår Lördag.

Tidigt tidigt for Lindan och jag med våra minsta
gull på en lite trevlig shoppingtur.
Tänkte vi.
Det gick ju sådär och mamman kom hem tomhänt.


Lindans sällskap är dock alltid trevligt, oavsett vad
vi hittar på:)
Här provar Lindan ett av mammans många par solglasögon
som bor i bilen, bra att ha.
Urtjusigt:)


Storgull och mormodern roade sig lite denna varma
och sköna sensommardag:)



Tina, Adelia och Albin kom och fikade lite.
Mkt mysigt.


Adelia passade på att gräva ner mitt lilla gull.
Kul tyckte de.
Jag fortsatte mata in tvätt i den för dagen flitigt
använda tvättmaskinen.


Stora hjärtat mitt ville sy en kulpåse i lagom storlek
för alla hans gogos och kulor.
Så det gjorde han alldeles själv:)


När gullen väl somnat så susade mamman mot staden för
att studsa till Axwell på Slagthuset.
Mkt trevlig kväll.

Sedan skulle hon hem och upptäckte att det lilla
garderobskvittot var försvunnet och trots timslångt
hängande i garderobsluckan fanns ej jackan och
handväskan där.
Ngn hade alltså hittat min lilla lapp och tyckt att
det skulle sitta fint med en ny jacka och väska.
Som bonus fick denne min plånbok med alla kort och
legitimation, min husnyckel och min enda bilnyckel.
Käckt.
...eller inte.
Morgonen har ägnats till att spärra kort och ringa
polis och div.
Kvar är bara försäkringsbolag som ej kunde göra ngt
på en söndag och parkeringsbolag i Malmö om det finns
en liten ynka möjlighet att de skulle kunna förbarma
sig och snällt låta min bil stå där ngr dagar och
ej öka på den redan rätt saftiga notan mer.
Imorgon får jag även se till att ordna så att lås
bytes på både hus och bil.
Lovely lovely.

Hoppas ni mina vänner haft en lugn och skön helg:)

7 Comments:

At söndag, augusti 31, 2008 12:02:00 em, Blogger Sabina said...

Näää men fy va taskigt...Satan så arg jag blir, vad är det för j..a idiot som för något sådant.
Så mycket trassel för att någon snor väska å jacka, shit jag hade börjat storböla.
Tycker så synd om dig.
Hoppas allt ordnar sig trots allt.
Massor av styrkekramar till dig.

 
At söndag, augusti 31, 2008 5:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Sikket pucko! Kan man liksom inte låta bli andras saker/kläder...? Jag menar vad har personen i fråga för nytta av nycklar till något hus som det inte vet vart det är?
Blir sååå arg på såna...

Kraaaam!

 
At söndag, augusti 31, 2008 7:45:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag får själv magont bara jag tänker på det...vilka elakingar det finns!

Vi håller tummarna för dig och hoppas att det ändå går så bra som möjligt för er: kram!

 
At söndag, augusti 31, 2008 9:36:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Och det var ett foto du fick sätta här?!?!?! Grrr ;o)
Skönt att det ordnade upp sig med väskan!! Uscha!
Tack för en mysig kväll!
Ses på lördag!! :o)

Puss puss!

 
At söndag, augusti 31, 2008 10:45:00 em, Anonymous Anonym said...

Fy Faan men det finns folk till det mesta tyvärr >:(
Det är såna som inte fått lära sig vad som är mitt o ditt o att man inte tar det som inte är ens eget.
Det är så jävla surt när man inte har så gott om pengar.
Jag hoppas det ordnar sig med bilen så att ingen kan ta den o du slipper betala böter.
Fin bild på Patsy
Kramiz hoppas allt ordnar sig

 
At måndag, september 01, 2008 8:18:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Å nej fy sjutton vad trist!!! Jag hade blivit knasig av ilska!
Hoppas allt löser sig!!!

Stoooooooooor KRAM från Eva

 
At måndag, september 01, 2008 10:16:00 fm, Blogger netha said...

Jag avskyr detta, att inte kunna låta andras grejor vara är sååå lågt.
Dottern förlorade hela sin väska på en klubb i stan, den hittades senare på toa bakom toaletten, länsad. Så många timmars trist jobb, men nycklar känns ju inte roligt. usch.
Massor av kramisar till dig från en just nu frånvarande netha

 

Skicka en kommentar

<< Home