måndag, augusti 25, 2008

Höst:)

Idag vaknade jag i dimma.
Hela huset var inbäddat i tystnad.
Höst.
Nu är den här:)
Låt det regna, jag längtar faktiskt.
Låt vindarna storma, jag kan elda i min kamin:)
Haha, så härligt det skall bli att få krypa upp i stora
blå soffan med värmen nära, största tekoppen och
ett trevligt sällskap och bara njuta av lugnet.

Har kommit till en del insikter under natten.
Vad än vädret visar utanför finns det varken storm,
dimma eller regn hos mig idag.
Odelat lycklig.
Får ideligen knäpp på fingrarna, irriterande.
Saker jag försöker dölja tom för mig själv rotas fram,
mina lik i garderoberna är inte längre heliga.
Dammas av, synas och blir helt plötsligt verkliga.
Får höra sanningar som jag rynkar pannan åt för att
ngn ser mer än jag önskat, det är dags.
Och hur sjukt det än låter så älskar jag det.
Vill låta det ske:)
Just nu är den stund i livet jag inte får lov att dölja ngt,
inte heller vill.
Rätt person , en bra person, en person jag känner att
jag kan och vågar lita på.

Jag, dagens första kaffekopp, och en bit av Katrins långa jeanskjol.



Ordet är spännande, det är vad det är.
Det är vad den närmaste framtiden kommer bli.
Oavsettt.
Vad som kommer därefter får tiden utvisa, det är långt
ifrån ngt man kan rå över:)


Idag frossas det glatt i min vackra sjal:)
Tack söta Jennie!:)
Så så så glad för den!
..och de snygga örhängena.
Och ack så bra den är för min nacke.
Inte blir bilderna som Linda Ks som har sin lilla
garderobs dagbok och är evigt snygg, perfekt existerar
ej i min värld:)
Där är det alltid lite lagom kaos, till en trygg och
positiv bas:)
Ej i mitt intresse, intresset skapas av att upptäcka nya
saker, inte att få dem serverade på silverfat.
Ni får ta bilderna för vad de är, ni behöver bara se 3 saker:)
Att jag är vansinnigt glad i mina fina födelsedagspresenter
från min kära vän, äntligen fått tid att färga håret vackert
svart och fått på mig mina stövlar för att fira hösten:)


En ny vecka, jag önskar eder blir underbar!:)

8 Comments:

At måndag, augusti 25, 2008 12:38:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Önskar dig det samma. Det är hans pyjamas, papparkaksdräkten alltså. Den används året om :) Kram Maria

 
At måndag, augusti 25, 2008 1:42:00 em, Blogger Kottemor said...

Maria: hahahahaha, sötisen:) Ellis har ju sin tomtedräkt som allra finaste jamare han, de har sina idéer:) Kramar!

 
At måndag, augusti 25, 2008 2:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Lika snygg som vanligt!

KramKram!

 
At måndag, augusti 25, 2008 4:08:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej snygging!
Saknar!!
Puss!!

 
At måndag, augusti 25, 2008 4:20:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Höst:) Trvis då:) Kramar gumman

Lindan: Detsamma snäckan!! Men ses ju snart;) Pussar!

 
At måndag, augusti 25, 2008 8:40:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Å vad du ÄR vacker! Du är alltid fin på kort. Den sjalen skulle jag gärna hänga runt halsen jag med, myspys!

Stor KRAM från Eva

 
At tisdag, augusti 26, 2008 6:25:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Du verkar förtröstansfull inför framtiden: härligt!

...och du ser - i vanlig ordning - lovely ut på bild...!

 
At tisdag, augusti 26, 2008 8:11:00 fm, Blogger Kottemor said...

Eva: Oh, tack!:) Ja visst är den fin:) Stor så man skulle kunna ha den som duk men underbar!

Samuel: Mmmmmmm det är jag sannerligen:) Tack vännen;)

 

Skicka en kommentar

<< Home