måndag, augusti 25, 2008

Idag är redan en ny dag

Det har varit en hektisk helg.
Tom.
Dock har tankarna varit många.

Jag är faktiskt ganska trött.
Svårt o reda ut mina egna känslor och veta
vilka som kommer av den trötthet jag känner
och vilka som faktiskt är verklighet.
Vill inte ta itu med dem, vänta och se.
Hur jag agerar nu är ej riktigt såsom jag
gör i mitt vanliga lugna sansade jag utan i
stort påverkat av min sömnbrist.

Visst kan det visa sig att oron är befogad.
Men att ta itu med den nu skulle ej leda till
ngt positivt och jag önskar att detta ordnar sig.
Av hela mitt hjärta faktiskt.

Som mor lär man sig att planera och ta ut
mkt i förskott, både på gott och ont.
Planerna är nödvändiga, att oroa sig innan
saker hänt är ngt man kunde önska bort.
Men det går inte.
Från den dagen de lägger upp det varma
paket av ren och oskuldsfull lycka på ens
bröst är det kört.
Då finns stenen där i bröstet och tårar av
oro kan smyga sig på när som helst när man
känner att man inte kan skydda de där som
är ens hjärta allra närmast.

Den ungdomliga odödligheten är borta.
Nu finns oron där istället, även i allt annat.
Inte i jämförelse så stor som i modersrollen
men ändock.

Jag vill kunna tro.
Hoppas.
Odelat glädjefyllt.
Tro på att drömmar existerar.
Men kan de verkligen göra det?
Jag vet faktiskt inte.
Ibland kanske man svävar där uppe och
poff så inser man att man faktiskt inte kan flyga.
Så kan det vara.
Eller?

Jag önskar.
Jag vill.
Men är ej säker.
Dock tänker jag ej ta ut allt i förskott.
Inte denna gången.
Viljan och längtan är stark.
Önskan lika stor även den.
Det finns inga hinder.
Man borde kunna luta sig tillbaka och njuta.
Men...

Jag har en önskan om att lära känna, den står i fokus.
Det är allt.
Så får vi se.

Jag får sansa mig, vila, vakna till en ny underbar
dag och då ej försöka tänka så mkt.
Hur nu det skall gå till.

Godernatt mina darlingar, sov sött!

7 Comments:

At måndag, augusti 25, 2008 12:22:00 fm, Anonymous Anonym said...

en dag med både tomhet och snurr på hjärnverksamheten, jag önskar jag kunde sitta med dig där och försöka bena samt att jag skulle kunna erbjuda ett och ett halvt väl fungerande vargöra. ;-) jag hoppas du får en rofylld sömn och vaknar till en skön måndag.. kramar från ett sömnlöst (än så länge i alla fall) södertälje och en relativt tom varglya. kärlek!

 
At måndag, augusti 25, 2008 12:59:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det är ju nu vi skulle ha suttit där. Uppkurade i soffan, med varin kopp te. Och ha all tid i världen.
Prata, prata, prata. Och bara finnas.
Det hjälper åtminstone för stunden... :)

Du vet ju numret iaf. Det där som funkar dygnet runt.

Luv

 
At måndag, augusti 25, 2008 5:57:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Att leva är att lära sig att se - även om vi inte alltid gillar det vi ser.
För mig är mod när man verkligen vågar känna men samtidigt ger det lyckan och kärleken så mycket mer, för man även känner till det som är dess baksida.

Kram!

 
At måndag, augusti 25, 2008 8:35:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vackra: Jodå, både snurrig och tom! Hahahaha. Dock är tankarna utbenade och denna mörklockiga dam mkt nöjd:) Önskar iaf och VILL ta en tur uppåt norr och det å det allra snaraste...:) Sömn... huh nej. U know me darling. Gränslös kärlek tillbaks och hoppas du vaknat upp till en härlig höstlig måndag!:)

Myra: Jomenvisst!! Hahahahaa, kan ana mig till mängder av skratt där:) Lovely lovely lovely!
Tjärlek till dig också söta du:)

Samuel: Joooo... jag vet kloka du.... Har liksom bestämt mig för att våga. Mitt hjärta fixar det, oavsett utgång. Tack för dina träffande visdomsord. Kram!!

 
At måndag, augusti 25, 2008 9:09:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag hoppas du får en väldigt bra vecka.
Med mycket ork och många glada smil.

 
At måndag, augusti 25, 2008 9:13:00 fm, Blogger Sabina said...

Skickar en stor kram till klokaste kottemodern i världen. Litar helt på att du får rätt på allt. Men finns alltid ett öra här om du behöver!

Vet du..
Flyga kan man, e jag säker på! :)

Önskar en fin, kärleksfull, positiv vecka åt kottemodern o kottarna hennes!

Puss på dig

 
At måndag, augusti 25, 2008 9:51:00 fm, Blogger Kottemor said...

Kim: Önskar dig verkligen detsamma, även om den är lång:)

Sabina: Tack raraste:) Mmmm, ska nog våga har jag tänkt mig... Hoppas din vecka blir alldeles fantastisk också min vän! massvis med pusselikramar!

 

Skicka en kommentar

<< Home