fredag, augusti 22, 2008

ilas kloka tankar kring OS

Jag är som bekant inte särskilt sportintresserad.
Säkert av den anledningen att jag ej gett det ngn
chans.
Jag har inte riktigt tid.
Jag prioriterar.
…sen ser jag ju ytterst ytterst lite på tv också.
Försöker hinna med favvoprogrammet en gång i veckan,
Greys Anatomy, mest för avkopplingen att sitta still
en stund men annars enbart när vi har mys, mina små
söta gryn och jag framför ngn film.

Så detta fenomen OS.
Jag vet alldeles för lite för att över huvud taget
uttala mig:)
Men har jag ngnsin kunnat vara tyst?
I mitt lagom förvirrade och oblyga sinne vill jag ändå
dela med mig av mina reflektioner som kommer ses som
mkt dumma av de som vet mer än mig, vilket lär vara
de flesta.
Men asch, kom och snacka barnvagnar, förlossningar,
tapetsering, spackling, golvläggning, inredning,
mobiltelefoner eller ngt annat som JAG är intresserad av
och jag kommer le lätt överseende utan att för den sak
se ned på era bristande kunskaper utan som jag önskar av er,
lära er det lilla jag vet.

Så, hur dumt låter det ej när det jag tittar mest på
kring OS är de människor som är runtomkring?
Volontärerna.
De hedersvärda små nissar som är överallt som en liten
myrarmé och utan att man knappt märker det ser till att
allt flyter på.
Imorse såg jag lite handboll.
Där i ett hörn satt en tös och putsade bollarna.
Jorå.
Det måste ju ngn också göra, så funkar världen.
Vissa sysslor kan tyckas oviktiga men tänk om just den
bollen var för hal, för klibbig eller liknande och hela
OS samfundet kollapsade och allt blev katastrof.
Ojojoj vilka tidningsrubriker.
Sånt skulle nästan kunna hända…
Iaf behövs dom:)
Bollputsarna.
…och alla andra runtomkring, hurra för dem!

Sen är det detta med VILKA sporter som får vara med.
Konstsim ex.
Hallå!!!
Vi fastnade alla stumma på vår fikarast framför tvn i
cafeterian då 2 damer vispade hysteriskt med armar
och ben i sina små badmössor.
Tävla i att se tokigast ut?
Nja.


Segling, jovisst, men varför inte golf?!
Förklara pls.
Jag har nämligen högt flygande planer på att storgull
skall ta OS guld i golf.
Minsann:)
…måste bara se till att det blir en gren först.
För han är ju bara bäst!

Men det jag gillar kring OS är att alla engageras så mkt.
Hugger tag i mig tom.
Os är fint:)
…om man bara slipper se det;)

Over and out.

Nu kommer nog minst EN person skrika;)

4 Comments:

At fredag, augusti 22, 2008 7:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Tycker du inte det är skönt o bara slappa framför lite OS? Perfekt om man är trött o vill sova lite.... *hahaha*

KramKram!

 
At fredag, augusti 22, 2008 7:41:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Du har en riktigt bra tanke där... Mkt sövande:) Puss på dig gumman!

 
At lördag, augusti 23, 2008 8:15:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Varför måste man vara sportfreak om man ser på OS? Nej, jag ser det som en direktsänd världshändelse där man inte alltid förstår allting men det kan vara roligt att bara få ta del av det som sker - ungefär som med livet i övrigt.

Se'n anser jag att bl. a. konstsim och slägga borde tas bort genom att modernisera OS med just golf istället. Jag har vänner som skall ut och spela golf men jag har ALDRIG hört mina vänner i Pakistan, England eller USA meddela mig att de skall träna konstsim och/eller slägga...wake up, IOK!

 
At lördag, augusti 23, 2008 2:12:00 em, Blogger Kottemor said...

Samuel: Jomenvisst!! Tänk, vi är överrens! hihi

 

Skicka en kommentar

<< Home