fredag, augusti 15, 2008

Inlägg 500

En natt hade jag en så märklig dröm...
Kaoset var borta, allt var stillhet och tryggt.
I drömmen låg jag på en mans bröst, lyssnade när
hans fingrar lekte över gitarren och trollade fram
de vackraste sånger.
Han sjöng för mig.
Lycklig var jag, tillfreds och harmonisk.
Inget annat existerade just då.
Allt var bara så härligt.
Så bra så man inte vågade tro att det var sant.
Jag hade mött ngn som nästan fick mig att våga drömma.
Försiktigt.

Jag vaknade och känslan fanns ändå kvar.
Jag gick där i ett rosa skimmer och försökte stanna
kvar i min dröm.
Blunda och vara där.
Leendes mindes jag hans doft, hans andetag och värmen
från hans kropp nära min.

Vissa drömmar är underbarare och verkligare än andra.
Vissa är sanna och vissa önskar man stanna i.

Mmmmm, vi får väl se...
En dag kanske även mina drömmar blir verklighet...


Verkligt är:
*Detta är inlägg nr 500 på denna sidan:)
*På onsdag börjar min stora älskling 1an!
*...dock hinner jag även fylla 31 dagen innan dess.

Inget år har gått snabbare än detta.
Inget år har har både gett mig så många skratt och
så många tårar.
Fått mig att känna mig så levande.
Fått mig att njuta, stråla, fånga dagen:)

Nej, jag saknar ej mkt.
Är lycklig.
Även om världen snurrar overkligt snabbt så hinner
jag se så mkt vackert, uppleva så många fantastiska
dagar, kvällar, nätter.
Träffa och lära känna så många beundransvärda personer
som man bara vill ta till sitt hjärta och säga att
man är så glad att man fått möta dem!
Ja jag är lycklig.
Lyckligt lottad och glad in i själen över vad jag har
fått, fått uppleva och får älska:)

9 Comments:

At fredag, augusti 15, 2008 10:34:00 em, Blogger Sabina said...

Ännu en gång griper du tag i mig med ditt skrivande.
Vackert.
Härligt.
Fint.
Kärlek.
Ja så känns det att läsa det här.
SovGott KotteMor.
Kramar//Sabina

 
At lördag, augusti 16, 2008 3:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du är visst en riktig liten poet du! ;) Hoppas du får drömma den där drömmen fler gånger, killen har nog säkert fler låtar i sitt register... =)

 
At lördag, augusti 16, 2008 12:30:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Så vackert och fint du skriver - ännu en gång: tack!

Att leva är inte alltid lätt, men att leva ett live med känslor ger det en dimension som jag inte skulle vilja vara utan. För att förstå innebörden av kärlek måste man också kunna definiera dess motsats: kram!

 
At lördag, augusti 16, 2008 1:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Va mysigt det låter! Jag hoppas med hela mitt hjärta att det var en sann dröm....

Kramkram1

 
At lördag, augusti 16, 2008 2:22:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabina: Tack rara:) Hoppas du också fått sova gott! Kramar min vän!

Exxet: Haha, ja man får hoppas:)

Samuel: Mmmm, sant, man kan inte känna de vackra känslorna utan att upplevt motsatsen. På gott o ont. Kramar!

Jenny: En dag kanske söta:) Kraaam!

 
At lördag, augusti 16, 2008 6:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag blir så glad av det du skriver. Igen.
Lilla jag är dessutom så lyckligt lottad att ha fått träffa dig!

Och visst är det så; att ju mer lycka du skänker - desto mer får du tillbaka.
Tänk på det du, du söta.

 
At lördag, augusti 16, 2008 7:48:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

ÅH vad härligt att de är hemma! NU njuter du va??? Kram

 
At lördag, augusti 16, 2008 7:57:00 em, Blogger Kottemor said...

Sötaste Myra: Det är JAG som är glad!! Susade så gärna upp för att träffa dig, ville absolut ej missa att få chansen att träffa underbara du!:) ...och söta minimyrorna;)
Du är så klok hjärtat:)
Nu plingar jag dig! ... bara så du vet:) Puss!

Maria: Mmmmm, inte förrens imorgon är ordningen åter.
Vardagen och rutinerna som de ska.
Härligt:)
Hoppas allt är väl med dig vännen!!
Kramar!

 
At måndag, augusti 18, 2008 7:32:00 fm, Anonymous Anonym said...

Din dröm kommer snart vara rena rama sanningen!
Njut dagen.

 

Skicka en kommentar

<< Home