onsdag, augusti 13, 2008

Inte mkt nytt från södern

Nej, med kottarna i Danmark, tankarna på vift och
begränsad både gällande datoråtkomst och tid så fattas
det en del här…
Mest beroende på att mina tankar för stunden befinner
sig i det blå, eller ja, där ovanför ngnstans där molnen
försiktigt och avvaktande börjat ändra färg.
Märkligt är ordet.
…och denna sida är ej rätt forum;)

Har glädjande mkt att göra på jobb, älskar att ha problem
som GÅR att lösa och som ger nya kunskaper.
Tillfredsställelse.

Pappan är snäll och uppdaterar mig ideligen med bilder
och filmer på våra gemensamma små älsklingar.
Stillar min oro.
Lite.


Måste erkänna att jag verkligen önskar tiden kunde stå
stilla ett tag, sluta snurra så snabbt omkring mig och
göra så att jag kom ifatt med så mkt som jag känner att
jag ligger efter med.
* Sådana trevliga saker som att stryka all tvätt så man har
ngt att ta på sig igen.
* Städa och sortera i klädkammaren som ser ut som en krigszon.
* Komma ifatt med lite socialt som inte riktigt är vad det borde.
* Ligga i soffan och slöa med älskade datorn på magen.
Jag har ingen slösurfartid nu!
Det tar hårt.
* Se ngn film?
Ja lite sådant.
Men det händer trevliga saker, jag fångar dem och tänker
inte alls ändra på ngt, inte just nu, absolut inte just nu:)

Vem vet om det regnar imorgon och en sån där riktigt tråkig
dag kommer ifatt just mig.
Njaaaa, tror ej, men en dag kanske:)

5 Comments:

At onsdag, augusti 13, 2008 1:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Visst är det underbart när problem går att lösa!
Och visst är det härligt att vara uppe i det blå! Stanna där. :)

 
At onsdag, augusti 13, 2008 4:16:00 em, Blogger Kottemor said...

Kim: Ohja! En sån dag!!! Jag känner mig lite som en superhjälte... Hahahahaa. Och mmm, vi får se...:)Fundilerar, fundilerar. Enbart.

 
At onsdag, augusti 13, 2008 5:33:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Mmmm o ja, det där med att komma i kapp. Känner igen det. Fast å andra sidan, blir man någonsin i kapp med sig själv... och vill man det och VAD skulle man hitta på då om man kom i kapp :))) Ja livet är härligt, eller hur?
Förstår att det rä TOMT utan kottar att krama så du får en jätte stooooor KRAM av mej som kanske tröstar liiiiite...

 
At torsdag, augusti 14, 2008 6:39:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Äh, snart är den mörka hösten här och då får du tid att både stryka och städa - bättre att må bra än att vara så himla "dukig".

Säger han som städar och donar mest hela tiden! :)

 
At torsdag, augusti 14, 2008 8:01:00 fm, Blogger Kottemor said...

Cloudberrie: Ja vad skulle man göra då... hahahaha Oh tackar!! Blir så glad så:) Kramar tillbaks!!

Samuel: Sant. Så man ska leva juh:) Återigen, du är klok min vän:)

 

Skicka en kommentar

<< Home