fredag, augusti 15, 2008

Ollie frossa

Åååh så underbart det är att få hem dem!
När man väl ser dem igen efter ngr dgr så
inser man hur mkt man saknat dem när de ej
varit nära.
Man stänger liksom av den värsta halvheten för
att orka, ej sunt att ej kunna låta dem vara
med pappsen också, men när man väl ser dem, då
raseras alla murar direkt, man kan nästa känna
hur man tar av sig en kappa och bara älskar, älskar
älskar och älskar!:)

De där underbara små.
Man har saknat deras skratt, deras frågor, deras kiv,
deras skrik och klokheter:)
De är små mirakel, inget annat.
Att just jag får ha dessa fantastiska små under mina
vingar, att jag får följa dem, vårda dem, älska dem.
Underbart:)

Jag har en sån myskänsla i hela kroppen idag:)
...inte bara av det faktum att jag igår fick hem
mitt stora gull;)
Men oh så härligt vi hade det igår:)

Mys framför OS, jorå.
Chips och te.


En massa killande;)


Sedan låg vi nog i nästan 2 timmar i sängen och
bara pratade, min stolthet och jag.
Han är så vis!
Så förnuftig och rolig.
Vi hade så kul:)
Diskuterade allt möjligt, det behöver ej lindas in,
visst behöver han ej veta allt, han är ett barn, men
det han frågar får han svar på.
I den mån ett barn behöver veta.
Långa härliga samtal:)


Och så somnade han sött på min arm.
Älskade stora 7 åringen min!
...fatta att han blivit så stor!!:)


Så ja, idag är jag av olika anledningar extra lycklig.
Det är dessutom fredag, tårta väntar och regnet har
upphört.
Kan man vara annat än glad?:)

Kärlek till er rara!!:)

7 Comments:

At fredag, augusti 15, 2008 10:01:00 fm, Blogger Sabina said...

Kärlek till Dig o Kottarna oxå älskade vännen! :)

Glad att du har dom tbx.. Glad att du e glad!

Underbara bilder som sjuder av kärlek. Vad e bättre än det för att inleda en helg?!?

Önskar Er den bästa och roligaste av helger.. Sprängfylld av kärlek kommer den vara i alla fall, så mkt e säkert! *ler*


Puss På Er

 
At fredag, augusti 15, 2008 10:04:00 fm, Blogger Kottemor said...

Sabina: Ååh söta! Önskar dig och dina kära detsamma!!:) Massvis med pusselikramar!

 
At fredag, augusti 15, 2008 11:26:00 fm, Anonymous Anonym said...

Underbart, underbart, underbart!

Här tillbringades störredelen av natten med hostande LillMyra iknät och 'spyhink' på golvet. Fyyy så maktlös man känner sig.
Men idag är hon på benen igen, om än lite blek. Fast det blir ingen utomhuslek inte. Vila, vila, vila.

KRAMAR i massor, du söta.

 
At fredag, augusti 15, 2008 11:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Så skönt att kottarna har kommit hela o friska....

Man inser nog inte riktigt vad man har förrens de är borta.

KramKram!

 
At fredag, augusti 15, 2008 12:39:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Stackars stackars!!:( Tur att det iaf går över rätt snabbt men usch så jobbigt.
Massvis med krya på sig kramar till lillMyra och tröste till dig vännen!

Jenny: Mmmmm, absolut. Dock är de åter hos sin semestrande far nu när jag jobbar. Söndag återställs allt:) Skönt!!
Många kramar!

 
At fredag, augusti 15, 2008 1:56:00 em, Blogger Sabina said...

Men åh, trots att detta är sådant fint inlägg med massor av kärlek så sitter jag här med tårar i ögonen, kanske just därför=)
Otroligt fint skrivet & beskrivet av sin kärlek till sina små.
Det får mig att bli om möjligt ännu mera tacksam för att få ha mina "kottar" hos mig jämnt.
Tack för ett fint inlägg å du verkar ha den bästa av kontakt med dina barn.
Varma kramar Sabina

 
At fredag, augusti 15, 2008 3:12:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabina: Ja att ni kämpar på och klarar av alla motgångar tillsammans så ni får ha grynen jämt, det är jag glad över att du får ha vännen! Härligt:) Många många kramar och tack för dina ord:)

 

Skicka en kommentar

<< Home