onsdag, augusti 27, 2008

Onsdagsrapport

Igår kom systran och hennes familj för att fira mig.
Mysigt att ha dem där:)
En urtjusig kanna att göra turkiskt te i och små
teglas med fat fick jag minsann, blev så glad:)
Te är ju, har alltid varit och kommer med största
säkerhet alltid också vara en av mina stora passioner.
Systran fick ju en vacker tesamovar från Ryssland när
modern och jag var där för ngr evigheter sedan, te
rinner i vår familjs ådror:)


Btw, liiiten uppdatering kommer under dagen på lillbubblans sida:)


Efter middag och mys susade jag till Kävlinge och såg film.
Skräckfilm:(
Men det var en mkt mkt härlig kväll:)
Tack Jennie!!
...sorry att jag ej är så bra på backhoppning, skall lätt
öva så jag kan slå dig sen;)

Imorse föll regnet hårt.
Det blir ett sådant lugn, mysfaktorn är hög med dropparna
smattrandes utanför det halvöppna fönstret och vi ligger
nerbäddade för lite morgongos i mammans stora säng.
Lillgull och hans lilla vän:)


Mina 3 små pojkar:
Erhm, jodå, det är TE i storgulls flaska.
Vet ej vart han kan ha fått det ifrån...


Lilla älsklingen min och Sockerkompisen:)


Stora duktiga hjärtat mitt när jag lämnade hnm vid
hans skola imorse.
I ösregn, efter många många pussar.


Och ngt jag hörde på väg till jobb:
Hon kanske också tyckte det var roligt?!

Ja, lycklig är jag.
Verkligen:)

10 Comments:

At onsdag, augusti 27, 2008 11:32:00 fm, Blogger Sabina said...

Puss på dig o tack för du finns!

Underbara bilder, vacker kanna.. Den får testas vid ngt tillfälle! :)

Tack för stöd.

Hälsa dina kottar att vi saknar dom! (och kottemamman, så klart)

 
At onsdag, augusti 27, 2008 12:11:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabina: Tänker på dig hjärtat,måste höra hur du har det?
Kramar i mängder!

 
At onsdag, augusti 27, 2008 3:05:00 em, Anonymous Anonym said...

vad glad jag blir av att läsa dina sprudlande inlägg! ha en fin eftermiddag och hälsa de små från oss. puss & kram

 
At onsdag, augusti 27, 2008 7:56:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Vilken fantastisk present - grattis!

Förresten, har du provat pakistanskt/indiskt té: chai?
Jag har också té i mina ådror men trots att jag dricker såväl té som kaffe ser jag det mest som en social sak - inte beroende med andra ord.

 
At onsdag, augusti 27, 2008 8:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Älskar dess bilder...åhhh katten är så fiiin ! Väger den mycket =) ? Har du haft en fin dag du rara?Mår ni alla bra? Jag har idag haft aningens abstinens för ickesnusande...men jag är envis minsann.Ha en superfin kväll...många, många kramar !

 
At onsdag, augusti 27, 2008 11:01:00 em, Anonymous Anonym said...

Hinner inte läsa allt nu när skolan börjat igen.
Härliga bilder jag njuter av att titta på alla bilder.
Kramiz Yvla

 
At torsdag, augusti 28, 2008 7:47:00 fm, Blogger mintid said...

Men vilken dam va!
78 år och få för sig att lägga sig på ett sådant band!
Det var väl vid incheckningen då så det borde väl dom som sitter där märka?!

Glad att du är lycklig!

Kramis

 
At torsdag, augusti 28, 2008 6:17:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

blir så GLAD tillsammans med dig!
Helt ljuvligt söööööta gull du har! och du är det med :)

STOR KRAM från Eva

 
At fredag, augusti 29, 2008 9:54:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vargen: Tack söta:) Hoppas din dag också blev fin! PoK

Samuel: Jodå, allt måste testas:) Jag får nog erkänna ett lätt beroende faktiskt... Sällan har en dag utan ngn liter te, minst, passerats;)

Tess: Hahahaa, vet tyvärr ej vad han väger. Han är bara bebis fortf, ej ett år ens men redan störst av våra katter. Det är dock mest päls:) Idag är allt fint med oss rara du, hoppas det är så med dig också och att du lyckas bemästra abstinensen:) Kramar!

Yvla: Förståeligt:) Massa kramar o kärlek och ta väl hand om mor min nästa helg:) Jag ser fram emot era fynd;)

Mintid: Haha, ja hon är nog i en klass för sig:) Hoppas du också mår prima vännen! Kramar!

Eva: Verkligen glad att jag kan göra dig glad vännen!! Glädjer mig oerhört att du fick den känslan:) Kramar i mängder!

 
At söndag, augusti 31, 2008 9:37:00 em, Anonymous Anonym said...

hallå mumman systeryster här.
Det är ju albanskt chai te som man gör på det viset. men det är väl samma som turkiskt, starkt och i små minatyrglas. helt omöjligt att sova på. hoppas att du tyckte om det, du dricker det ju så gärna när du hälsar på hos mig så jag tänkte att det skulle passa dig fint. =) pussilikramar.

 

Skicka en kommentar

<< Home