fredag, augusti 29, 2008

Vård Av Barn

Igår var vi hemma.
VAB.
På natten vaknade min stora älskling med hvdvärk.
Illamående och ont på vänstra sidan av huvudet.
Medicinera.
Ligga i sängen och ge vätska, försöka mata med små
små brödtärningar jag skurit till för att han ej
skall kräkas men det är svårt då illamåendet redan
finns där.
Natten blev jobbig för min stora älskling.
Lagom till klockan ringde så kom han äntligen till ro
och somnade.
Så vi bäddade ner oss och sov, det behövdes.
Men den gnagande oron fanns kvar även om värken
hade försvunnit hos mitt gull.
Det var likadant för hnm förra veckan.
Vakna med hvdvärk och illamående.
Lite för ofta, lite för tätt.
Hmm.

Men sovmorgon är härligt.
Lillgull myste länge i sängen med mamman sin och
lilla kompisen som han tycker så mkt om:)


Stora hjärtat mitt hade ju piggnat till när värktabletten
väl gjort sitt och han fått sin vila så de roade sig med
att hoppa längdhopp i mammans kuddar och stora
duntäcke:)
Ngt OS inspirerade.


Vi hann även med en liten shoppingrunda, flera affärer
passerades och även om det enda som inhandlades
var medicin till storgull så hann lilla trollet mitt med
att fynda…
När jag plockade ur hans byxor för att lägga dem i tvätt
så fann jag hans skatt.
Ajajaj.
Pinsamt värre.
Så om ngn skulle sakna knappar i sina nyhandlade
kläder, så ring.
Vi kan ha dem.
Ellis i en liten ask

Dock är ovanstående kanske bättre ändå,
än DETTA:

Idag är det fredag, arbete ikv sedan ledig för
att mysa med mina små älsklingar hela helgen:)
Lovely!!!

8 Comments:

At fredag, augusti 29, 2008 9:52:00 fm, Blogger Sabina said...

Hahaha.. Oh så go han e lilltroll! *kärlek* Busungen din.. Kreativ o påhittig, milt sagt! :)

Jobbigt för älskade stor din.. Hoppas det ska ge sig iväg det dumma.. Långt bort o aldrig komma tbx! E ju så kämpit för mammahjärtat när ens små e dåliga.

Önskar den bästa av helger. Höst e det, vackert väder ska det bli o kärlek har ni ju så hur ska ni kunna få det annat än underbart?!

Puss på dig

:)

 
At fredag, augusti 29, 2008 10:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

Sovmorgon är härligt ja. :)
Hoppas helgen blir så mysig som du önskar!

 
At fredag, augusti 29, 2008 10:30:00 fm, Blogger Kottemor said...

Sabina: Hahahhaa, mmm han är en finurlig liten man han. Ja nu får det vara nog med hvdvärk anser jag. Önskar dig en alldeles underbar helg också fina, tänker minsann plinga dig i helgen...
Kärlek!

Kim: Oh ja:) Jag önskar dig detsamma rara du!

 
At fredag, augusti 29, 2008 10:43:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det var ju en annorlunda stöld! *fniss* Hoppas att Ollie mår bättre idag!

Kraaaam!

 
At fredag, augusti 29, 2008 11:46:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Hoppas han kryar på sig och att ni får en härlig fredag samt helg: kram!


...läkarna kollade upp min hjärna - efter min hemgjorda lobotomi - och de fann faktiskt absolut INGENTING...bra, va'...?! ;-)

 
At fredag, augusti 29, 2008 2:19:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Mmmm, dock ej så överraskande... Jättekul att se er igår, såå stor lillgums är! Kramar på er!

Samuel: Hahahhaa, knas!!!;) Hoppas du med får en jättehärlig helg! Kramar!

 
At fredag, augusti 29, 2008 11:08:00 em, Anonymous Anonym said...

åå hoppas han kryar på sig, kram från oss vargar i ett rätt kargt land.

 
At lördag, augusti 30, 2008 11:39:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Usch vad trist att bli sjuk! Hoppas han kryar på sig snabbt och att ni får en härlig helg!

Stor kram från Eva

 

Skicka en kommentar

<< Home