torsdag, september 18, 2008

3 söta

Haha, nej Kim, inte idag heller kommer denna sida
handla om porr vapen o knark:)
Attans, jag lägger mig i för lite debatter, lever
för mkt i min egen lilla bubbla kanske.
Eller...

En liiiten tanke kring porr.
Mina söner skall ju självklart bo hemma hos mamma
tills de fyller 26, allt för att skydda dem mot
otrevliga flickor, lika bra.
Kul hade det visserligen varit att bli farmor, det
är ngt jag ser mkt fram emot, men då ska jag ha tid
att baka bullar och hitta på hyss som inte deras
föräldrar uppskattar, inte vara under 40 och själv
fortfarande i produktionsduglig ålder.
Och dessutom är det skrämmande vilken syn unga har
på sex med stor hjälp av det sablans internet, hallå
kärlek, här våldtas det, gangbangas och förnedras,
testas saker till höger och vänster när jag faktiskt
tycker att de borde vänta.
Och vips känner jag mig som 80;)
Men hallå, detta är mina barn och den skrämmande värld
jag har satt dem till!!!

En liiiiten tanke kring våld.
Alltså, jag tycker inte ens om att mina barn spelar
tv/dataspel där man går omkring och skjuter folk.
Sånt ger mig kalla kårar.
Skall det vara ok att låta barnen gå och DÖDA liksom?
På skoj?!!
Nono.
Min gräns går vid lasersvärd och Star Wars, lego Star Wars.
Det finns så mkt annat de kan lägga sin energi på.
Betydligt vettigare och lärorikare saker.

En liiiiiten tanke kring knark.
Jag är ju lite liberal.
Har ej med andras liv att göra.
Visst vill man testa.
Förbjuda leder till ökat intresse och illegala och
farliga affärer, inte bra, inte bra.
Men sönerna skall aktiveras med sporter, deras vänner
skall kunna komma och gå i vårt hem och alltid vara
välkomna, kända och inte tordas ha allt för många
hemligheter för mina vakade ögon.
Jag har inte varit ngn ängel, långt ifrån, att flytta
hemifrån i sin mest sökande ålder, 15, gör att man
hinner uppleva en hel del, inom många områden.
Sett en del, gjort en del, utforskat, som sig bör.
De skulle bara försöka föra mig bakom ljuset;)
Pussgurkor, jag ska nypa dem i kinderna när de är 18
och kalla dem för mammas lilla gull;)

Åh vilken tråkig typ jag är,haha;)



Idag ville jag egentligen bara lägga upp 3 söta,
så här, vassego:

Storgull bara kände att nackkrage och nattlinne
var helt rätt.
Särskilt vid tandborstning, man vet ej om man
det går vilt till ifall man måste jaga ngt särskilt
elakt tandtroll.


Tomtedräkt.
Alltid rätt tycker lillgull.


Och FINALY, denna har jag hållt på länge:)
En söt bild från i somras, Myra, Öland, oförglömligt!:)

8 Comments:

At torsdag, september 18, 2008 3:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Ååååh. Underbara minnen!! :)

 
At torsdag, september 18, 2008 9:55:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det är inte bara av ondo du fått låsa din blogg... Vi få _SE_ allas vår hemliga Myra =)

 
At torsdag, september 18, 2008 10:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Sikka snygga killar du har! UNderbara i sina vackra pyjamisar!

Kraaaam!

 
At fredag, september 19, 2008 12:25:00 fm, Blogger L said...

Hahahahahahaha, störtsköna bilder, de har helt rätt inställning!

 
At fredag, september 19, 2008 7:18:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Vafalls...vad är det för fel på Star Wars..?! ;-)

...märkligt: jag skyddar mina döttrar från farliga gossar..ha, ha!

 
At fredag, september 19, 2008 11:22:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du är inte alls tråkig.
Sunda värderingar är bra värderingar.

 
At fredag, september 19, 2008 12:14:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Håller med dig, sen får jag var hur tråkig som helst :)

Underbara kotte bilder!!!

Kramar Eva

 
At lördag, september 20, 2008 12:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha, Synthloppan! För det var ju inte du som tog bilden då!!! :D

 

Skicka en kommentar

<< Home