torsdag, september 25, 2008

En torsdag

Torsdagar är nog veckans sämsta dag!!
Torsdagar innebär att kottarna skall till sin far.
Vareviga torsdag och så varannan helg.
Oro för hur grynen skall ha det och irritation över
att aldrig veta när ngn gång mellan 14-21 han kommer hem.
så är torsdagar.
Men, jag hoppas de får en mysig kväll, och helg:)

Denna torsdagen innebär även som bonus – snuva, halsont,
svidande ögon och huvudvärk.
Men bara sådär i bakgrunden, icke en chans att jag tänker
låta den träda fram.
Hotar den ständigt med Cvitaminer och allahanda spännande
vitaminer för att hålla den borta.
Så är just denna torsdagen.

Mån, tis och ons däremot är fina dagar, denna vecka också:)
Måndag var mysigt med fotbollsträning och gos.
Tisdag tillbringades framför Idol med mätta magar hos Jennie.
Onsdag blev bus och fika hemma hos oss i lilla röda, Lindan
och co kom på besök.
På fredag skall det rullas sushi hos Kärlekens vänner.
trevlig vecka med andra ord, tom bitvis denna eländiga
torsdag;)

Riddarna av lilla röda huset:

8 Comments:

At torsdag, september 25, 2008 12:37:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hahaha våra underbara!
Så härligt att de blivit "fasade" ;o)
De andra två trollen är juh som ler och långhalm hihi
Härligt!
Låter som det blev bra trots allt resten av veckan gos!

Massa kram o puss!

 
At torsdag, september 25, 2008 4:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Varsegod bara, hoppas du finner det intressant. Kmr nog inte vara så aktiv då ja inte har så mkt att skriva om :p Men händer de ngt så får bloggvärlden veta :D Ha det bra!

 
At torsdag, september 25, 2008 5:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Hihi. Blev lite chockad över min reaktion på att någon kan tycka illa om torsdagar. Ända sedan jag var 7 år och fick en fast plats på ridskolan -torsdagar, dårå- så har den dagen legat mig varmt om hjärtat. Och det har liksom hållt i sig sen dess.

Förstår dock att du tycker torsdagar är pest och pina, och vaddå mellan 14-21!? Ska det inte gå att spika en fast tid liiiiite bättre än så??
JAG är iaf sådan att det är få saker som får mig på så dåligt humör som oviss väntan. Det spelar ingen roll om jag ändå skulle varit hemma. Bara för att jag måste, så blir jag sur! :P

Kram, du vackra starka.

 
At torsdag, september 25, 2008 6:49:00 em, Blogger Kottemor said...

Lindan: Hahahaha, ja de var superfina igår:) Härligt!! Tack gumman och många kramar på er från oss 3:)

Lollo: Ser fram emot!:) Kramar!

Myra: Jag gick på ridskola en termin, red ett skimmel som var så vacker, Lukas hade han, var rätt fet. Han vägrade galoppera och trampade mig på foten, där slutade min ridkarriär;) Puss på dig du jättefina!

 
At torsdag, september 25, 2008 6:57:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

uppdaterad efter några dagar med fullt ös...
Ursöta är du & kärleken!
Ännu mer söt är lillis med dösöta rosa elefanter, love it!
Super duper söt storis inför fotograferingen!
och så lilla söta Ida!

Du ser ut att ha det bra trots allt och det gör mej glad!

STOR STOR KRAM från Eva

 
At torsdag, september 25, 2008 8:57:00 em, Blogger Mindi said...

Åh förstår att det är tufft! Och det är nog något man aldrig lär sig att tycka om.... :(

Nej något mail har jag inte fått. Snälla skicka på nytt!

Stoooor kram
M I N D I

 
At torsdag, september 25, 2008 9:15:00 em, Anonymous Anonym said...

nej fy, lät inte som världens bästa dag direkt; jag hoppas du blir superkry snart också.. det är inte kul att vara fattig på sådan energi förkylningar tar. jag önskar dig världens bästa fredag! puss

 
At fredag, september 26, 2008 7:04:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Krya på dig med hjälp av..."halsmedicin"...dvs, massor av whisky!

Jag pimplar (whisky) mest hela tiden och har inte varit förkyld på flera dagar - å andra sidan är min lever som ett russin...typiskt!

 

Skicka en kommentar

<< Home