tisdag, september 30, 2008

Inte den bästa av dagar

Om jag vore lillgull hade jag idag sagt att
jag lever i en grå värld.
Det är en kall dag på alla sätt och jag fryser
dessutom.
Idag är en sådan dag där precis INGET funkar.

Jag sitter med konstant sammanbitna käkar och morrar.
Datorkrångel så jag fortfarande är klar med det arbete
som jag borde ha slutfört i förmiddags, kommer ta
hela dagen och jag pausar för att spy galla här ist
för att kasta ut datoreländet genom fönstret.

Frustrerad, irriterad och tankarna på annat så jag
ändå ej kan koncentrera mig.
Vissa dagar är bara sådana.

Och ja...
Min värld är grå idag.
På alla sätt.
Så är det bara.

Imorgon önskar jag sol.
Jag är alldeles för dålig på att sura.
Imorgon vill jag vakna upp mellan mina älskade
och världen är lika rosaskimrande som vanligt.
Solig, skrattfylld och utan problem.
Tack, snälla??

3 Comments:

At tisdag, september 30, 2008 3:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Åh, söta. Här är också grått. Fast mest utomhus, även om det tyvärr smittar lite i sinnet också.

*blåser ssolstrålar och varma vindar*

 
At tisdag, september 30, 2008 4:39:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Skickar en go kram och hoppas att det gråa skingrar sig lite lite iallfall!!
Puss puss!!

 
At tisdag, september 30, 2008 7:42:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Så är det för oss alla: men utan de grå dagarna skulle de mer färgstarka dagarna inte te sig lika granna!

Kram på dig!!

 

Skicka en kommentar

<< Home