onsdag, september 24, 2008

My precious

Ååh söta, det har varit en märkligt harmonisk vecka!
Länge länge sedan det var så här…
Lugnt.
Stilla.
Inga hot från ngt håll.
Glada snälla barn.
Allt funkar på jobb, just där som jag inte kunnat
koncentrera mig och också varit mkt stressad då allt
gått fel fel fel en längre tid, urjobbigt.

Jag är samlad och lugn.

Idag desto mer.
Ett stort moln fanns i periferin, kändes som ett
band kring min kropp som satt så hårt åt så jag inte
kunde tänka klart.
Men jag fick hjälp att lossa det.
Efter en natt och framförallt en morgon med tankarna
ändå mer utredda står jag nu här blank, stark, trygg.
Jag hoppas.
Och så är det så att just JAG tror.
Starkt.
Det finns saker som måste kännas på, man måste röra
vid dem för att lära sig hur de skall skötas.
Bara ngt man skall, oundvikligt, fel hade också varit
om de ej kom.
Det är som att stämma ett piano.
Testa, lyssna, göra.
Lära sig, få det att fungera.
Så har jag världens bästa hjälp när jag ej själv ser,
då ser ngn åt mig och allt klarnar.
Man kan ludda in sig själv, gå på ngt invant som ej är
rätt, ej se det utan bara känna när man verkligen borde
öppna sig.
Jaja, saker skall passeras, det som är viktigt är att
ta lärdom.

Idag lämnade jag storgull för fotografering.
Skjorta och 1kg hårspray, vaxet i väskan för säkerhets
skull.
Mitt snyggo:)


Lillhjärtat är den som har en liten oro i sin själ
denna veckan.
Skall få omättligt med mys ikväll:)
Måste få hnm ur sitt skal, projekt Ellis pågår.

Önskar att denna soliga september dag blir berikande även
för er mina raraste vänner:)
Ett möte, en klokhet, ngt att fundera över och sprida vidare.
Jag hoppas:)

6 Comments:

At onsdag, september 24, 2008 1:06:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Tråkigt att du måste använda så mycket tid, energi och uppmärksamhet åt jobbig saker - och personer!

KRAM och tänk att även ljusa barn kan vara så fina...ha, ha! ;-)

 
At onsdag, september 24, 2008 1:36:00 em, Blogger Kottemor said...

Samuel: Nej inte alls, inte tråkigt, problem uppstår överallt, det är bara skönt att vissa går att lösa. Hehe, javisst:)

 
At onsdag, september 24, 2008 7:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Va skönt att lugnet råder!

Nä, de är ju inte farligt lika. Systra o hennes dotter. Klart att de är!

Kraaaaam!

Pst! Jag fattade inte riktigt länken du skickade till mig igår... Du får nog förklara mera. jag är lite trög! *hahaha*

 
At onsdag, september 24, 2008 8:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu vill du väl allt ge en lite överdrivet positiv bild av din vardag! ;)

 
At onsdag, september 24, 2008 9:14:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Ja, det är härligt. Sånna mammabatteriladdardagar, då orkar man allt:) Och haha, nejdå, icke lika:) Skall förklara;)
Kraaaamar

Ex: Det är min syn:) Sedan kanske det inte alltid synkas med andras och då blir det en konflikt, men så känner jag iaf:)

 
At torsdag, september 25, 2008 7:20:00 fm, Blogger mintid said...

Vad snygg han är din son! Stilig som tusan på väg till fotografen.
Här tog dom korten andra dagen efter skolan börjat.

Söt bild på dig och Jonas!
Härligt!

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home