tisdag, september 16, 2008

Olika former av socker bara

Idag har helt klart varit en sån där dag...
En dag då inget går som det ska.
Man känner sig som en disktrasa.

Jag kunde inte somna igår.
Full av lycka och energi, knappade in små listor
på mobilen med allt jag ville hinna med att göra
här hemma under dagen medans lillgull tog igen sig.
Sedan vaknade man till denna dagen.
Storgull kom glatt iväg till skolan, vi skulle ju
till IDA efter skolans slut:)

Sedan kom första smset från pappan och tryckte ner
mig totalt.
Sedan satt jag här på soffkanten.
Tog mig inte för ngt.
Fick tvinga mig att göra det minsta lilla, lite fick
jag gjort men ej mkt.
Segt.
Ledsamt.
Totalt utan ork.
Bloggen blev låst.

Lillgull har med haft en dålig dag.
Kanske kännt av mig, kanske ej återhämtat sig.
Absolut skulle det vara fiskpinnar potatismos och
sirap i hålet.
Fiskpinnar slut.
Sirap slut.

Nöden har ingen lag.
Vi fick prova ALLA såses vi kunde hitta och tillslut
nöjde han sig med kolasås.
Urk.
Men lillgull var nöjd.
Aldrig igen säger jag.
Sirap är läbbigt nog.


Sedan for vi till Ida liten:)
Öser bara in en massa bilder, ord behövs
ej, detta är bara ett stort lass kärlek,
håll till godo:
(Undantaget den mer än lite slita mamman i slutet,
vissa dagar är bara sådana)










11 Comments:

At tisdag, september 16, 2008 8:36:00 em, Blogger Ann said...

Underbara underbara lilla söta Ida!!! Ljuvlig hon är, och tur du har något som henne att se fram emot...

Dina pojkar är så underbara och härliga! Men kolasås till potatismoset.... njäeee det skulle jag nog inte tycka var ok... hehe...

Kram vännen, du finns i mina tankar!!!

 
At tisdag, september 16, 2008 9:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Gumman... Jag vet inte vad jag ska säg. Men behöver du prata. Ring!
Tänker på dig!

Sååå söt hon är, lilla Ida!

Kraaaam!

 
At tisdag, september 16, 2008 10:05:00 em, Blogger Sabina said...

Ledsen ni ska behöva ha detta strul du o kottarna. Så fel, så fruktansvärt onödigt!

Men hjärtat. Bilderna e alldeles, alldeles underbara! (vad e det för bilder att lägga in när jag e 12 dagar över tiden?!? haha) Ida e underbar, nyblivna mamman samma, hon ser så där omtumlad ut o alldeles full av det Stora som bara en nybliven mamma kan göra! Kottarna dina lika fantastiska som vanligt och bilden av dig.. Du e så vacker! Du ska inte klaga på den, fin e du. Både på in o utsida!

Ta inte åt dig o tro det e ditt fel om kottarna inte e alldeles hundra. Du skyddar dom så gott du bara kan o det e INTE du som ser till att det e strul just nu, eller hur!

Sedan måste jag bara säga: kolasås o potatismos *blärk* hjälpte inte mitt illamående! :D ;)

Styrkekramar o Kärlek


(du e aldrig ensam o du agerar helt rätt, fortsätt kämpa)

 
At tisdag, september 16, 2008 10:59:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

hej! Tack för att jag får läsa här. Oj vilken jobbig situation :( Skickar en varm kram!

 
At tisdag, september 16, 2008 11:00:00 em, Blogger Sabina said...

Oj herrejösses så fina bilder, då behövs inga ord precis som du sa. Bilderna skriker KÄRLEK å jag vet precis hur du känner dig som nybliven moster då jag själv blev faster i juni=)
Kramar till dig gumman & dina fina killar.

 
At onsdag, september 17, 2008 12:22:00 fm, Blogger Petra said...

sötis, sötis....
å vad jobbigt ni har det! Finns här när du vill!
Tack för att jag får lov att fortsätta följa er!

Ida, gud så söt hon är:) Gratta Helena från mig!

Försök att få lite sömn i natt!
Kram

 
At onsdag, september 17, 2008 12:49:00 fm, Blogger L said...

Jag tycker att kolasås och potatismos låter helt okej... men sån e jag =)

Spara allt som den där jävla idioten kläcker ur sig. Herregud.

Älskar dig, trött eller ej. Tusen pussar och oändlig kärlek!

 
At onsdag, september 17, 2008 12:51:00 fm, Blogger L said...

Och vad den där lilla sockersöta flickan beträffar så är hon ju sin lika sockersöta mamma upp i dagen =) =) =) heeeelt underbart. Har ju en och annan erfarenhet av att vara moster/faster så jag vet hur du känner =)

 
At onsdag, september 17, 2008 9:45:00 fm, Anonymous Anonym said...

Så fin hon är! Så fina ni är allihop! Många många kramar

 
At fredag, september 19, 2008 7:23:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Bilden längst ner: så fin och söt hon är - ja, Ida också...ha, ha! :b

 
At fredag, september 19, 2008 12:07:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Underbara foton!!!
Stor stor KRAAAAAM

 

Skicka en kommentar

<< Home