måndag, september 15, 2008

Sådär en dag när man ej vet...

Lillgull gjorde ju en spektakulär entré här igår
då han kom hem från sin far.
Fullproppad med choklad och en och annan seglivad
bakterie blev mormors vita överkast en helt annan
kulör och vi blev hemma en dag till.
Han är svår den där lilla söta.
Idag har han väl varit frisk...
Vissa tecken tydet på att bakterierna finns i hans
mage fortf och tröttheten har varit överhängande.
Flera ggr under dagen har han segnat till och önskat
sova, ej lätt det där.

Men vi fick iaf uträttat ett viktigt ärende.
Idas present:
Vi får väl hoppas att inte mamman hennes kan läsa
här ifrån 44an där de ligger men kottarna gjorde
glatt en alldeles egen nalle åt sin söta kusin:)


Därefter blev det trasselbulle för Ellis och mysig
fika för oss andra med Emma och Linda:)
Lovely lovely!


Linda försökte knäcka storgull i att snurra hans
nya mojäng och jag tror matchen blev oavgjord;)


Emma med Bobo i magen var söt och lite snuvig.


Golfträning hann vi med, grönt kort snart, STORT!!
Attans att vi inte hann träna inför helgens fotbollsmatch
bara...
Lite för många uteblivna träningar nu med allehanda
sjukdomar osv.


Lillgull och jag susade på föräldramöte.
Där satt han så snällt i mitt knä och mös i 1timme
och 40minuter, somnade nästan flera ggr.
Men just ikväll fanns ingen barnvakt.
Men dessa beskrivningar av föräldrarna är alltid
underbara, oh så härligt att läsa och så väl de
brukar stämma,hahahaa
Och jag är ju glad att jag har allt som jag ska ha;)
Även om det där tvtittandet och lekandet med mina
saker gör mig lite undrande;)
Jag som har under en timmes tvtittande i veckan,lätt
och om han menar strykjärn och kläder som leksaker
så jo;)
Sötsmulan, älskar denna läsningen, klicka gärna
för större bild.


Och så dagens IDA bilder:
Så liten och så söt!



Ja, dagen har varit bra ändå.
Batterierna fick laddas med hjälp av söta vänner,
tack finaste!
Barnen mår psykiskt bra vilket är det viktigaste
av allt, mina nattliga funderingar och planer är
inte deras bekymmer, de sussar sött mellan lakanen
i min säng och där även jag strax skall krypa ner.
Att storgull blivit mörkrädd och lillhjärtat tror
han ska dö när han sover... Mmmm, det finns lite
saker som skall åtgärdas och som ej borde vara
som de är, helt klart.
Men problemen får tas itu med i rätt ändå, är det
min trygghet och närhet de behöver just nu, då
skall den självklart finnas där så mkt jag bara
kan ge, nattetid breder jag ut mina stora höns
vingar över dem och vakar.

Natti natti ni rara, hoppas ni redan ligger mjukt
på era kuddar och drömmer om ngn varm strand långt
borta, låter vågorna som sakta glider in över sanden
vagga er till sömns...
Det och inget annat skall fylla mina tankar om endast
ngr få minuter:)
Suss gott!!

4 Comments:

At tisdag, september 16, 2008 12:45:00 fm, Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA!

50 bast och bara leker med sina saker.
Jag tror jag smäller av! Just lovely.

:D

 
At tisdag, september 16, 2008 6:50:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Åh, det är alltid lika härligt och livsgivande att läsa dina blogginlägg och se dina bilder - kärlek som gör en alldeles varm om hjärtat!

 
At tisdag, september 16, 2008 7:37:00 fm, Blogger Sabina said...

Mouhahahaahahaha guuud så jag skrattade. 50 år!??? är det du eller?
Hahahahaa. Härlig läsning å jag antar att du fick skratta lite iaf.

Jobbigt att lillgull mår dåligt hela tiden, usch. Stackars.

Ta hand om dig idag Kraaaaaaaaaaam

 
At tisdag, september 16, 2008 9:05:00 fm, Blogger Kottemor said...

Myra: Jovisst, jag i ett nötskal! Hehe Han är såå söt:) Kram kram

Samuel: Tack rara, undrar om det går att läsa att jag ler när jag skriver?:) Kram!

Sabina: Absolut,hahahaa, den där beskrivningen de gör av en är gudomlig!!:) Ja han börjar bli bättre iaf, fysiskt. Detsamma o tack gumman! Kraaaaaamar!

 

Skicka en kommentar

<< Home