onsdag, oktober 22, 2008

B - dag

Såå tungt att lämna de där små i morse!!
Kräkigt jobbigt.
Jag har inte fött dem för att vara utan dem:(
Men det syntes på dem att de längtade efter sin pappa.
De kommer ha det mysigt!
…om han bara kunde sluta bråka med mig och dem…
Det är så mkt.

Lilla älsklingen min sa som sista ord innan vi vinkade
adjö genom fönstret på Fjärilen att han ville gå och
bowla med mig.
Självklart ska vi det!!
Det och Halloween party lovade jag dem, det senare är
vi ej på det klara med hur det ska firas men det ska
absolut bli av, de älskar det juh!
De börjar ju tjata om den där festen strax efter jul
så nog ska de få klä ut sig och fira:)

Lilla hjärtat var så söt imorse där han stod och
dansade framför Bolibompa, vickade på sin lilla
taniga kropp och rockade loss:)
Sötsmula!
Han har blivit så intresserad av bokstäver!
Kom hem igår och ritade felfria B b och berättade att
de lärt sig det på dagis:)
Kommer bli att ta fram bokstavsböckerna igen och
traggla på kvällarna för han tycker det är så roligt
och han gjorde så finfina bokstäver så det ska bli
en fröjd!

Stora hjärtat mitt som så ofta den senaste tiden
allra helst vill krypa nära och gosa, "mamma, kan
vi inte lägga oss på soffan och mysa, bara 1 minut?"
Så gärna, man får passa på så länge de vill:)
Han är så fin och så hjälpsam, min duktiga förstfödda.

Det är verkligen en dubbel dag idag.
Saknaden är så smärtsamt stor efter grynen så det gör
ont i mig men jag längtar också oerhört efter de här
dagarna jag kommer få med kärleken, ska bli så mysigt.
…om man bara inte behövde välja antingen eller så här:)


Själv så är jag mkt fundersam…
Fick provsvaren igår från Doktorn jag besökte förra
veckan och alla tester såg fina ut.
Men näää, stämmer ej, jag skulle ej må så här om allt
Var finemangs, fattar ej…
Men det borde ju ha visats på proverna.
Jag är en märklig person som testar negativt trots
graviditeter, visar sig frisk fast kroppen skriker
att jag har typ körtelfeber.
Det stämmer in på cancer också.
Förutom då att det står att man då skall ha minskad
aptit, DET har jag ju iaf inga problem med tyvärr.
No, jag hänger ej med.
Googla mig:
Svullna lymfkörtlar under armar främst, men även i
ljumskar och på hals, de gör ont:)
Mkt huvudvärk.
En enorm trötthet som gör att jag måste gå och sova
ofta mitt på dagen en stund och knappt kan hålla mig
uppe och sedan slocknar vid 21 om kvällarna, ofta.
Det hugger liksom på vänstersidan av ryggen, i
svanken, typ i ena njuren och den har gjort ont så
rätt länge…
Även vänstra äggstocken smärtar det i.
Börjat bli lite snuvig och få ont i halsen.
Öm i leder och ont i rygg och nacke som tusan, stel.
Feber?
Nej, har aldrig aldrig.
Segt, ngt måste ju vara fel.

Tolka det om ni kan.


Nu skall jag fortsätta drömma om den där mannen
jag längtar så mkt efter, han som jag om ngr
timmar får krypa ihop intill alldeles nära och bara
njuta av att ha nära.
Jag har haft sån tur som råkat springa på hnm,
han är underbar rakt i igenom:)
Perfekt skulle jag nog kunna säga också:)
På alla sätt.
Glömma det jobbiga, lägga tankarna åt sidan ett tag
och vara glad över att gullen får vara hos sin
saknade pappa, ej tänka på att större delen av mitt
hjärta är slitet ur kroppen.

9 Comments:

At onsdag, oktober 22, 2008 2:16:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Skickar en STOR KRAM och hoppas du mår bättre snarT!! Kram MAria

 
At onsdag, oktober 22, 2008 3:18:00 em, Blogger Kottemor said...

Maria: Tack snälla och kramar tillbaks!!!:)

 
At onsdag, oktober 22, 2008 8:12:00 em, Blogger Sabina said...

Halloj Hjärtat!! Så orolig man blir för dig när man läser. Är länge nu du mått som en urkokt soppetorsk o det är inte bra alls!

Jag hoppas att det inte är något illa. Att det "bara" är en infektion som står o spänner i kombination med all stress som vissa utsätter dig för. Sådant sliter på kroppen precis som man känner att psyket blir påverkat.

Är dock så väldans glad för du mött Kärleken. Att han finns där för Dig o Kottarna! Så skoj, så spännande, hjärtevärmande.

Så värd detta är du!

Saknar Dig.


Pussar, Kärlek o Styrkekramar.




*krya på*

 
At onsdag, oktober 22, 2008 8:53:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Usch vännen, det låter inte bra med ditt Något måste ju vara fel? men vad... hoppas du får rätsida snabbt och får må bra igen!!!

Låter inte skoj med och papsen... skickar massor med kraft & styrka till dej!

Du undrade om det mörka jag skriver om. Du har kanske sett "Caroline fallet"? som tidningar, tv och radio har varit fyllda av senaste månaden. (det ska vara om det i Efterlyst i kväll). Det utspelar sig HÄR i min lilla del av världen... sånt som INTE händer här! Det är utanför husknuten och jag ÄR rädd!!!

STOR KRAM från Eva

 
At torsdag, oktober 23, 2008 8:05:00 fm, Anonymous Anonym said...

"Jag har inte fött dem för att vara utan dem" är årets citat!
:D

 
At torsdag, oktober 23, 2008 12:31:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Tyvärr har jag inte en aning om vad du har men jag hoppas du kryar på dig: kram!

 
At torsdag, oktober 23, 2008 1:44:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabina: Saknade du!!!:) Det går över, säkert bara ngt elakt virus men segt. Mmmm kärleken ja, han är underbar, tack!:) Massvis av kramar hjärtat!

Eva: Ja huja, jag har läst, kollat aftonbladet sådär 10ggr per dag för att se om de äntligen hittat henne, sååå hemskt!! Förstår att det måste vara en mardröm när det händer hemmavid, stackare. Många många kramar till er!

Kim: Joooo men så är det juh, alltså... Det är ej samhällets roll att uppfostra mina barn, de är mitt ansvar och de är det viktigaste i mitt liv, är halv utan dem!:(

Samuel: Tack ändå,hahahaha kramar!

 
At torsdag, oktober 23, 2008 8:39:00 em, Anonymous Anonym said...

åå jag hoppas du får rätsida på saker snart! hmm njut av kärleken, dvs den du får kramas med och de du snart får kramas med. kärlek!

 
At fredag, oktober 24, 2008 9:27:00 fm, Blogger Kottemor said...

Vargen: Mmmm, får se tiden ann:) Hoppas du med får kramar snart vackra!;) Kärlek!

 

Skicka en kommentar

<< Home