tisdag, oktober 21, 2008

Blue

Det finns ingenstans jag vill vara idag.
Inget jag vill göra.
Olustkänslan och ångesten kryper i min kropp,
konstant rynkad panna och en klump i magen.

Det är snabba växlingar.
Från måndagens totala lycka till denna grå tisdag
då lyckan och allt det fina känns långt borta.
Allt så svårt.

För livets bergodalbana är inget man kan rå över.
Man kan göra sina val men ej rå över andras känslor,
de sitter kanske inte i samma vagn i tåget.
I en annan kurva, i ett annat liv, en annan vardag
med andra förutsättningar, andra måsten och
prioriteringar, ett annat förflutet men dock med
samma mål.
Svårt att få allt att flyta alla dagar.

Min vardag är mkt, så är det.
JAG är van.
Ej lätt för andra att förstå.
Jag ser de små trevliga sakerna och värdesätter
dem högt.
Lever enkelt och njuter.
Tar en dag i taget av visdom över just denna
bergodalbanas svängningar som jag vet att jag
inte kan bestämma över.
Finner lyckan i det som är bra, det är när harmoni
saknas på alla plan som jag faller, som det tar ngn
dag att klättra upp.
När inget håller mig flytande.
När det är kaos på alla plan.
När inte ngt hörn ger ro att orka med det röriga.
Idag är en sådan dag.
Det finns ingenstans jag vill vara, inget som kan
lugna min rastlösa själ och ge mig ro.
Enbart tid.
Detta kommer också lösas.
Bara vänta och se hur.
Många inblandade och den enda jag kan styra över är
mig själv.

I mitt liv finns många fel.
Jag gör många misstag.
Har gjort och kommer att göra.
Varje dag.
En dag i taget, en lärdom rikare.
Arbetar med små steg eftersom det just är så mkt.
Tar mig framåt, ser förändringarna och glädjs.
Jag ser ju ändringarna varje dag, varje ljusglimt
tar mig framåt.

Det är svårt att styra över tiden.
Att ej kunna se in i framtiden.
Det enda man kan göra är sitt bästa.
Varje dag.
Njuta av det som är bra, arbeta med det som ej
fungerar.
Var dag tar oss närmare ett mål.

Men även enkelhet kan visst vara fel.
Alla har lov att känna olika, alla har rätt att ta
itu med både olycka och lycka på sitt sätt.
Mitt är ej rätt, mer än för just mig.
Kan man hålla en balans så funkar det för just dig.
Oavsett hur.
Att stå utanför och se på är ej alltid lätt, ej när
man ej förstår eller ser helheten, ej heller kan
känna den.

Jag älskar och SOM jag älskar!!
Jag längtar och kan knappt vänta!
Jag drömmer och fantiserar, ler och vill uppnå.
Ler över det fina och njuter av det.
Vill så mkt, har funnit så mkt och vill bara gå
vidare till nästa steg!

Men vet bara att var sak har sin tid.
Vårda din dag, se det positiva, det kommer ordna sig,
bara viljan är stark och man ser samma framtid.



Gårdagen tillbringade vi utomhus.
Solen värmde denna fina höstdag och vi pysslade och
pyntade med saker som behövdes göras.


Gjorde vissa bra saker och vissa dåliga...
Skulle såga ett litet hål i vedbodsdörren så
katterna kunde gå in och värma sig där på vintern,
men icke gick den att få av...
Bidde inte så bra.
Nu hänger den där och jag fixar det INTE själv:(


Lillgull fick äntligen starta sitt vädermaskins
bygge, det efterlängtade.
Med skivor och brädor som skulle kaseras från
mormoderns jobb fantiserade han, ritade och byggde.
Storebror fick gärna hjälpa till.
Lillebror vässade pennan och visade hur det skulle vara:)


Ikväll är sista kvällen med grynen på 1,5v.
Nästa vecka är min men pappan har tagit semester
då och visst får jag ha dem kvällstid men detta kommer
ge vissa följdproblem...

Jaja, en timme avverkad av dagen, önskar den susar
iväg snabbt.

7 Comments:

At tisdag, oktober 21, 2008 10:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

jag hoppas dagen blir bättre eller få ligga och susa, det blir i alla fall solsken efter regn. det måste det bli. tack för dina fina ord till mig; jag saknar dig! puss

 
At tisdag, oktober 21, 2008 2:16:00 em, Blogger Myra said...

Ja, livet är inget man kan styra över. Än mindre hur andra lever det...

Önskar dig ett bättre av slut på dagen!

Kramar i maaaassor

 
At tisdag, oktober 21, 2008 3:23:00 em, Blogger Kottemor said...

Vargen: Tack söta, och saknar dig med!! Himskans! Tänker på dig, finns här alltid, dygnet runt, glöm ej!! Pusselikramar!

Myra: Sant sant kloka Myra:) Hoppas din dag blir superfin! Kraaaaaaaamar!

 
At tisdag, oktober 21, 2008 6:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Det du skriver om verkar inte så kul.. Men sättet du skriver på är ngt helt annat. Så fint, lättförståeligt och på samma gång framför det ett budskap. Just detta inlägg gillade jag starkt! : ) Men till vad inlägget handlade om, mkt saker som är upp och ner. Men det hör väl livet till som du sa : ) Men ibland känner man att det skulle finnas ett slut på även det!

Kramar till dig och din lilla famlij!

 
At tisdag, oktober 21, 2008 9:09:00 em, Blogger Kottemor said...

Lollo: Jo, det gör väl det, det kommer alltid gå upp och ner och hur skulle man annars kunna uppskatta det goda så väl om man baaara hade det bra:) Tack för dina rara ord ang mitt inlägg! Kramar!!!!

 
At onsdag, oktober 22, 2008 9:18:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vissa dagar är grå men snart ljusnar det igen. Hoppas din onsdag blir fin.
Kram.

 
At onsdag, oktober 22, 2008 11:50:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hoppas dagen idag blir bättre.....

Ni har haft fullt upp hela helgen ser jag!

Underbara foton på kidzen o lilla Kusinen Ida!

Kraaaaaaam!

 

Skicka en kommentar

<< Home