onsdag, oktober 29, 2008

En vacker dag.

Det finns stunder av total lycka så fina så att
hjärtat svämmar över.
Kvällar man ej vill ska ta slut.
Då man gör allt för att hålla natten på avstånd.
Man vill stanna där i sin bubbla, just där man
nått en dag av fulländning.
Inget kan sudda bort leendet från läpparna.
en dag så full av kärlek så den nästan är synlig,
i högsta grad kännbar.
Då man fångar skratten, ingenting är omöjligt och
ordet nej ej finns.

Där vi sparkat fotboll, spikat vädermaskin, sett
lillgull cykla sin första tur utan stöd, ätit kakor
och haft pannkakskalas.
Sett film och myst i soffan, spelat spel, pysslat,
sjungit och dansat.
Älskat, pussats o kramats och njutit av att vara
Omgiven av människor man tycker så mkt om.
Där kvällen till slut avslutats i ljusets sken, i
sängen där kärleken låg naken med sin gitarr och
spelade och sjöng tankspritt och vackert.
Där låg jag bredvid med mitt leende, njöt och
önskade så hårt att var dag var sån här.
Alldeles alldeles underbar!


Att man kan sakna de där små så mkt, det är nästan
nyttigt att bli påmind om att var dag ej är
vardagstramp.
Att få omge sig med människor som ger så mkt kärlek,
så mkt värme och så kloka ord.
Saknar de där Smålänningarna som är min familj de
också, som kottarna längtar efter att få åka upp
och hälsa på och få rida på deras häst, bara vara:)
Längta efter de där små äventyren som är så roliga.

Smålänningarna har åkt hem, kottarna är åter hos sin
far ngr dgr och jag lever underbart vardagsliv med
min Kärlek.
Planerar för helgens Halloweenande, klart kottarna
ska få klä ut sig, mamman ska också:)
Batterierna är fullt laddade och förkylningen på väg
bort.
Livet är härligt ändå:)

2 Comments:

At onsdag, oktober 29, 2008 5:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Va underbart det låter!

Undrar om mannen min vill ligga naken i vår säng o spela gitarrr för mig? Nä, det tror inte jag heller... *hehe*

Kraaaaam!

 
At torsdag, oktober 30, 2008 8:46:00 fm, Blogger Kottemor said...

Jenny: Hahahahahaa, du får föreslå det:) Kraaaamar!

 

Skicka en kommentar

<< Home