måndag, oktober 13, 2008

Frånvarande

Oh, ja Myra det var visst ett tag sedan…
Det är ju det här med tiden, den bara susar iväg.
Ofta har jag ju lyckan att få tillbringa kvällarna
med kärleken min också och eftersom vi i så liten
utsträckning delar varandras vardag så sitter man
ju ej här när man kan gosa in sig i närheten av hnm:)
Det är ju liksom så härligt att bara andas samma luft,
se samma saker och kunna sträcka ut handen och röra
vid hnm och ja, han är en dröm fast verklig:)

Men visst händer det fortf saker utanför min rosa
bubbla.
Tråkigheterna och kaoset är fortfarande där,
bara lättare att inte ta åt sig och må för dåligt av.
Det är en del tvister, avstånd, bråk.
Ledsamma saker.
Anders ni vet…
Men jag behöver ej skriva så mkt om det här.
Känns som om jag är tömd på de sakerna och inte
riktigt har orken att älta.
För det tar visst aldrig slut.

Problemen finns överallt, ja överallt, men hanteras.
Allt tar sig nya nyanser och ingenting sopas under
mattan, det är mkt, ja tom mer än vanligt men som
sagt, det tas om hand, bearbetas.
Sant är också att det tar min energi, min ork.
Men batterierna laddas nu i den trygghet och glädje
jag får av mina käraste, mina underbara underbara
barn, kärleken, föräldrar och söta vänner, det
finns ändock en balans.


Den bombdrabbade klädkammaren som jag inte hunnit
med, den tog min söta lilla fantastiska mamma hand
om i helgen!!
Mms efter mms dundrade in med bilder allt som det
framskred:)
Såååå snäll!!
Visst är hon duktig!
Och visst blev det fint!:)



Själv har jag varvat arbete med total vila.
Jobbat extra, slappat och sett film.
Lördagen blev jättemysig med Arn och Sushi, nej inte
vilken sushi som helst, Pontus Sushi, ja från mannen
som är näst bäst på sushi i helaste vidaste världen:)
Var ju ett tag sedan man fick njuta av hans små
läckerbitar som är en fröjd både för ögat och gommen.
Som kärleken sa, det är skillnad på sushi och sushi.
Jupp, sannerligen.




Måndag idag, snuvigt och snörvligt, mås halvkasst men
det övervinns lätt av tanken på att jag idag äntligen
får hem mina så högt älskade, gullegrynen som varit
hos sin far över helgen skall jag idag få överösa
med pussar:)
Längtar!!!

Idag blir även lilla Ida 1 månad, tiden går snabbt;)

Hoppas er helg varit god ni fina och att veckan som
kommer också blir höstligt skön:)

11 Comments:

At måndag, oktober 13, 2008 9:51:00 fm, Blogger Sabina said...

Hallå där.. Är ju nästintill spöstraff på att lägga in sådana där Sushibilder!! :D ;)

Haha, får mig att fundera på ett Skånebesök snart igen.. Så mkt underbar matkultur, så ont om tid! :)

Ledsen att du inte ska få slippa strul. Hoppas det ska blåsa förbi! Bra det tas omhand. Att du kämpar på! Hejar på dig o vet att det komer ordna sig.

Mysgosa kottarna lite extra o hälsa fr Småland, vi saknar Dig o de dina!

(o din mamma kan du hälsa att hon kan få komma hit o ordna upp kaoset i våra vindsgardrober vilken dag i veckan som helst! *S* hur prydligt o snyggt som blev det ju..)



Kramar o Kärlek, ta hand o Dig Gullhjärta

 
At måndag, oktober 13, 2008 10:43:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det är nästan så jag oxå blir sugen på sushi, med såna bilder! fast ändå inte... *hehe*

Strul finns det nog hos alla, i olika former, även här. fast man kanske inte tror det.... Det löser sig säkert i slutändan o blir alldeles perfekt ska du se!

kraaaaaaaam!

 
At måndag, oktober 13, 2008 10:44:00 fm, Anonymous Anonym said...

Oj! Glömde o säga grattis till lilla Ida ju! Grattis Sötfisen!

Kraaaaam1!

 
At måndag, oktober 13, 2008 12:12:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Men MUUUUMS hur gott ser inte det där ut! Till och med jag som inte är så förtjust i sushi börjar dreggla ;)

Skönt att det finns ljuspunkter för dig, förstår att energin töms ut mellan varven och du behöver allt lugn du kan få kring dig för att mobilisera din kraft.
Var RÄDD om dej!

STOR KRAM från Eva

 
At måndag, oktober 13, 2008 1:14:00 em, Blogger Kottemor said...

Sabinahjärtat: Hihi, LÄTT vi får boka Pontus el iaf ngn av hans duktiga kockar nästa gång du hälsar på!!:) Kramar o kärlek i mängder tillbaks!

Jenny: Ska du prova så bör du ju prova ngt utöver "standardsushin" iaf:) Finns ju flera duktiga kockar och det är ju sååå gott!!:) Kramar!

Eva: Altså, du får nog ta och komma och hälsa på vettja:) Vi åker så gärna upp och hälsar på er och upplever allt dina vackra bilder visar, om nu mina sushibilder kan mäta sig med ditt Dunder vet jag ju ej men man skall ta till vara på det goda:)
Kramar min vän!

 
At måndag, oktober 13, 2008 6:01:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Låter klokt att spendera tiden på det som är viktigt och ta bloggvärlden och städning när du har tid och ork.
Underbara bilder - speciellt matbilderna men som den ordningsman jag nu är så gillar jag även det jobb din mor gjort. :-)

 
At måndag, oktober 13, 2008 9:03:00 em, Anonymous Anonym said...

vännen min, mejl! jag är glad att du har din älskade nära, jag önskar faktiskt också att jag fick vara där.. hoppas måndagskvällen är underbar, kram!! *kärlek*

 
At måndag, oktober 13, 2008 10:33:00 em, Blogger mintid said...

Hm jag får nog ta och lära mig att äta sushi..har aldrig testat men jag gillar ju lax... och sill... :)

Förstår om det finns dippar, men det gör mig glad att veta att du känner sån kärlek emellan åt...
Ha det så gott min vän!

KRamis

 
At måndag, oktober 13, 2008 11:57:00 em, Blogger Myra said...

Skönt att du ha dina nära och kära omkring dig. Som du säger så blir det ju så mycket lättare då. Även om man såklart hade velat slippa allt skit... :(

Jag är dödligt sotis på din klädkammare!! Haha

 
At tisdag, oktober 14, 2008 8:59:00 fm, Blogger Kottemor said...

Samuel: Ja mor har gjort ett så bra jobb!!:) Men du anar ej hur god Sushin var... MMMMMMM!!!!

Vackra: Idaaag hjärtat!! Jag däckar ju kl 9 om kvällarna... suck:( Inte till mkt glädje för ngn inte, suck. Kram kram!

Mintid: Ja, prova!!:) Ja glädjen ligger ju i att se vad man faktiskt har, då orkar man allt:) Kramar!!

Myra: Skiten verkar man ej komma ifrån tyvärr, glad att man har de där underbara som väger över såå mkt!:) Hehe, min mor är bra, din är fantastisk på bullar;)

Kramar gumman!

 
At onsdag, oktober 15, 2008 1:22:00 em, Anonymous Anonym said...

Gud så döläckra bilder på en av mina favoriträtter. Nu när jag kommer måste jag bara få äta hos pontus o jämföra smaker.
Mormor jobbar på som vanligt, tur att du finns :)du är så bra.
Du Ila försök att bara vara här o nu i ditt medvetande så minskar din stress lite.
Många pussilikramar till er alla Emma o jag har börjat nedräkningen.

 

Skicka en kommentar

<< Home