torsdag, oktober 09, 2008

Mina vackra söner!!:)

Jag fann den!!!:)
Min vackra stora son:)
Underbara älskade!
Fantastiska fina!
Oliver, min stolthet:)
...ngr år emellan dessa bilderna, lika söt;)


Det kommer nog dyka upp lite blandat dåtid och nutid,
hittade så många bilder jag älskar när jag letade
efter ovanstående:)

Igår blev vi bjudna på varma mackor hos söta Tina.
Så gott:)
Lillgull var så glad, Adelia är ju hans lilla kompis
och de tycker verkligen om varandra:)
Storgull åt snabbt upp ett stort lass med smörgåsar
och fick sedan låna mobilen och roade sig lite:



Den där tiden…
Usch vad det är svårt att fånga den!
Dagarna virvlar förbi och jag säger inte att de saknar
innehållt, tvärtom, underbara, men saker hinns ej med.
Vänner jag vill träffa, saker jag måste göra, det finns
ej utrymme så som jag önskar.
Att dagarna dessutom blir kortare, mörkret kommer och
man boar in sig lite denna årstiden, gör mig inte
socialare.
Ger mig ej inspiration att sitta uppe halva natten och
sortera i min klädkammare som jag borde.
Ger mig bara en önskan att ligga i soffan med mina
älsklingar och mysa, alles.
Tröttheten gör sitt också ganska mkt, en sådan period
igen.

Men mörkret är inte bara negativt.
Denna årstiden är ej bara kall och grå.
Snart kommer julmusten!!:)
Och glöggen ni kära, tänk…
Levande ljus, nötter, russin och den värmande söta
goda drycken:)
Kvällar att sitta inomhus och prata och mysa.

Och så ngt som är ont för de som håller på traditioner,
GOTT för de som är beroende liksom jag – Semlorna kommer
tydligen numera INNAN Jul tom:)
Jag har då aldrig hållt på några traditioner, ej min
familj inte.
Vi njuter av det som är gott och trevligt, oavsett när:)

Om jag peppar mig själv?
Nej, har faktiskt inget behov.
Är lycklig!:)
Lugn.
Kottarna verkar också till stor del ha tagit lugnet
till sig,storgulls värsta trots är ngt som dyker upp
mer och mer sällan.
Lillgulls oro är ej lika påtaglig även om ej helt borta.
Det enda jag önskar är mer tid.
Men, jag hade ändå fyllt dem med trevligheter:)

Dagens lillhjärta:
Stylad inför dagens dagisfotografering;)
Tuffing!
(tröjan bakofram, men det är ju en bagatell;)
...vände den faktiskt ändå, dagisfoto juh)

7 Comments:

At torsdag, oktober 09, 2008 1:16:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag blir också rörd och barn växer upp alltför fort för sina föräldrar - tänk att vi aldrig hinner med i deras tempo...!

 
At torsdag, oktober 09, 2008 3:56:00 em, Blogger Myra said...

Tiden ja. Denna evinnerliga tid. Rasar iväg med vindens hastighet och man kan inget annat göra än att försöka göra så mycket av det man kan.
Men visst är det kul Oftast. :)

Underbara bilder på dina kottar. :)

Kraaaaaaaaaaaaaaam du söta rara.

 
At torsdag, oktober 09, 2008 5:13:00 em, Anonymous Anonym said...

just idag älskar jag hösten, det kommande mörkret och dimman. men jag vet också vad som komma skall och jag ser gärna att det hoppar från november till april med en gång.. ;-) första bilden är fö helt sagolik, såå fin! love 2 u

 
At torsdag, oktober 09, 2008 11:56:00 em, Anonymous Anonym said...

haha så häftig han lilla är med sin frisyr :D
Påminner smått om gudsonen i sättet : )

 
At söndag, oktober 12, 2008 3:34:00 em, Blogger Myra said...

Hallå...?
Flera dagar sen jag hörde något ju.

Hoppas ni har det bra.

KRAM


PS: Det har hänt nåt med min banner... :(

 
At söndag, oktober 12, 2008 10:30:00 em, Blogger Synthloppan said...

Åhh så söt =)

Ps. Gissa vad jag gjort idag?
Något som du gillar, men har svårt att göra i skoglösa skåne =)

 
At fredag, oktober 17, 2008 9:15:00 fm, Anonymous Anonym said...

Häftig frilla! Hade J oxå, dom fotade enskilda i måndags. ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home