fredag, oktober 24, 2008

Tomhet

Det är inte bekvämt.
Inte lugnt och skönt.
Inte enbart härligt att få tid med mannen jag
tycker så mycket om.
Saknaden är för stor och i mitt bröst brinner
längtan efter de där små söta som förtär.
Klumpen jag har i magen står mig upp i halsen.

Men, det är väl en vanesak.
Försvårat av alla de år som de bara varit mina.
de många år jag varit hemma med dem på heltid,
5,5 år som hemmamamma, pappan deras bortrest,
de och jag i symbios.
En gåva.
…ska bara vänja mig.


Lever i en annan värld numera.
Som att vrida klockan tillbaka 10-15 år.
Var på middag hos mina rara svärföräldrar igår.
Stannade över natt.
Fick tom med mig matlåda till jobb, de är så söta.
Overkligt märkligt.
Att sova där med deras son som om jag var 17 år
igen, istället för en småbarnsmamma med hus o jobb.
Börja om från början.
Vet ej hur jag ska känna inför det.
Helt bra känns det inte faktiskt.
Inte dåligt, svärisarna är jättegoa och pojkvännen
min underbar.
Jag har haft tur som funnit hnm, inget snack, vill
uppleva allt med hnm, även om det innebär att resa
bakåt i tiden och känna sig som om man vore med i en
film.
Som sagt, ska bara vänja mig.

Men olustkänslan finns där, den över att detta är
inte mitt liv.
Jag borde vara med mina barn.
Påtaglig.
Skriker inuti mig.
Så overkligt detta livet mot det familjeliv jag levt
så länge.

Men inte kan jag göra ngt annorlunda.
Jag hoppas jag en dag får vara familj med Kärleken,
då vore livet perfekt.
Men det är ej imorgon, vägen är lång och den tid jag
är med hnm njuter jag, enormt, även om smärtan och
saknaden finns där.
En vanesak.
Ngt jag ej vill vänja mig vid.
Men måste.


Helgen innebär för mig jobb som alltid mina
barnlediga helger.
Däremellan lugn med Kärlek och härliga Ylva och
Emma som kommit ner från Småland för att träffa vårt
nya lilla mirakel i familjen, Ida:)

På måndag får jag åter se de där små fina, en dag
kommer de till mig, men är åter nästa helg.


Önskar er alla fina en riktigt härlig Oktoberhelg!
Kramar!!!

10 Comments:

At fredag, oktober 24, 2008 11:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag varken kan eller vill tänka mig tanken att vara utan mina tjejer. Men ändå kan jag tänka mig hur det känns. Fy! Jag lider verkligen med dig.....

Kraaaaam i massor!

 
At fredag, oktober 24, 2008 12:09:00 em, Blogger netha said...

Usch vännen, jag vet att man mår skit för det gjorde jag med, jag levde inte utan man var i ett vacum.
Nu är den ena 30 och den andre 20 och jag överlevde, men inte mer.Som du säger man föder dem inte för att lämna bort dem.

Massor med kramar från mig som har varit frånvarande, men nuhoppas jag att bloggtarmen vaknar till liv och att jag kan fånga bloggen och gå ut bland mina vänner igen.
Massor med kramar till dig från mig.

 
At fredag, oktober 24, 2008 1:03:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Ja inte är det roligt. Krama sötetöserna dina en extra gång från mig ivkäll:) Kram kraaaam!!!

Netha: Vännen!! Länge sedan, hoppas allt är riktigt bra med dig!! Ja jag hoppas jag tar mig förbi denna tiden jag också utan för stora sår i mammahjärtat, ej lätt. Massvis med kramar !!

 
At fredag, oktober 24, 2008 1:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag förstår att det är tomt.
Hoppas din helg blir vacker hur som helst.
Stor kram.

 
At fredag, oktober 24, 2008 1:23:00 em, Blogger Kottemor said...

Kim: Tack söta lurviga vän:)

 
At lördag, oktober 25, 2008 7:25:00 fm, Blogger mintid said...

Stor kram från mig vännen.
Förstår att saknaden är max. Att inte få träffa sina barn måste vara en smärta man inte kan hantera i bland.
Sen kommer dagen då dom är hos dig och då har ni det ju bara bäst!

Tänker på dig...hoppas du får det fint i helgen.
Nu ger vi oss av på vår resa och jag hoppas det blir fint.

Kraaaaaaaaam

 
At lördag, oktober 25, 2008 10:41:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

mmmm, kan föreställa min känslan, fast jag inte går/gått igenom samma sak. Men jag är ju mamma liksom dej och vi mammor VILL vara tillsammans med våra barn, självklart! Utan dem är man inte hel. Solklart! Logiskt vet man att barnen är "till låns", de är sina individer, de ska leva sitt liv och en dag pröva sina egna vingar. Men tills det är dags VILL vi få rå om dem, krama dem ofta och vara tillsammans med dem så mycket vi får. Så ja, jag kan föreställa mig din känsla av tomhet utan kottarna. *KRAM* Skickar dej all styrka och energi jag bara kan!

Det känns underbart att du har din kärlek! Även om det är nytt och olikt det du haft känns det rätt när jag läser det du skriver. För du låter LYCKLIG och trygg med honom.

Var rädd om dej!

STOR KRAM från Eva

 
At lördag, oktober 25, 2008 10:42:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

kan föreställa mig känslan

skulle det stå :)

 
At söndag, oktober 26, 2008 8:02:00 em, Anonymous Anonym said...

en vanesak är det absolut. förstår att det är kämpigt; jag har varit varannan-vecka-mamma i fyra och ett halvt år - jag passar på att använda min "lediga" tid till saker jag inte alltid kan göra annars. ja, man anpassar oss - det är vi människor riktigt bra på. jag hoppas du hade en fin helg med, det kommer att ordna sig vännen min! xxx

 
At måndag, oktober 27, 2008 7:15:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Bara för att man är vuxen med barn och hem måste man inte alltid vara stark: tror det bara är nyttigt att kunna få känna sig lite vilsen och "liten" för att sedan lära sig att det är kärlek man växer av, kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home