måndag, november 24, 2008

En annan värld

Ja, helgen har ju varit minst sagt turbulent.
Jag har blivit missförstådd, överbevisad,
motbevisad och det mesta jag trott på och levt
efter har skakats.
Tungt, smärtsamt.
Rädd.
Men han är finare än finast den där...

Jag vet inte vad jag ska säga…
Mer än att kärleken visst är envisare än mig och
bestämt sig för att stanna och älska mig hur jag
än är.
Mkt mkt märkligt.

Man gör inte alltid de klokaste valen.
Ibland kan de för utomstående vara svåra att förstå
då de ej varit i sitsen själva, aldrig upplevt ngt
liknande, och ej är känslomässigt engagerade på
samma sätt.
Man kan inte alltid handla enligt regelboken.
För att uppnå ett mål kan man behöva göra för andra
galna val, sätta sig själv lägst och prioritera
underligt i andras ögon men självklart i de egna.
Man väger för och nackdelar, tar in alla faktorer
men ändå, ändå blir det fel.
Men viktigast är ju ändå grynen, på alla sätt.

Ordningen är åter på ngt underligt sätt, livet
glider vidare och allt ska bli bra en dag.
…bara lång väg dit.

Och det är ju en del den där underbara får stå ut
med, många saker han får uppleva som han tidigare
ej gjort… men han sköter det galant;)


Världen utanför mitt inre har i helgen varit vacker.
Strålande!


Idag är en ny dag, en ny vecka.
Kärleken kom ändå till mig igår och imorse lämnade
han de små söta på dagis för att jag på mina sommar
däck skulle ha mer tid att kasa till jobb och ej
i diket.
SJÄLV bytte jag sedan däck:)
Svettig och stolt nu kan jag erkänna;)

9 Comments:

At måndag, november 24, 2008 12:29:00 em, Blogger Myra said...

Det är väl inte ett dugg konstigt att man älskar dig för den du är!! Det är ju det som är du, och det är det vi alla tycker så mycket om!

Har fortfarande problem med min älskade lilla laptop. Det är inte enkelt att surfa runt med trasig hårddisk, och det är inte alltid det går som jag vill. det som går min väg gör det i saaaakta mak och allt tar en faslig tid.
Läst ikapp mig lite iaf och önskar av hela mitt hjärta att allt reder ut sig.

Kram du underbara!

 
At måndag, november 24, 2008 1:14:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Haha, söta, joooo det är inte alltid så lätt! Jag är småländskt envis och därtill nog ej lätt att leva med över huvud taget... men tack darling du! Puss!

Och usch och fy för trasiga datorer, hoppas den tillfrisknar snart! Kramar i mängder!

 
At måndag, november 24, 2008 9:41:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag hänger inte riktigt med i svängarna men jag är dock väldigt glad att du verkar må så mycket bättre nu: kram!!!

 
At tisdag, november 25, 2008 8:37:00 fm, Blogger mintid said...

Gott att läsa att du mår bra...
Helgen var kanske lite bra ändå , vad nu än hände fick det iallafall komma upp till ytan och luftas.

Hoppas dagen blir fin...
Jag är ledig i dag och ska på massage och putsa adventsfönster :)

Kram

 
At tisdag, november 25, 2008 8:37:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hmm...
Alla gör vi tokiga saker då och då.
De som älskar oss älskar oss oavsett.
Och vi likaså!

 
At tisdag, november 25, 2008 9:13:00 fm, Blogger Kottemor said...

Samuel: Nej, det är sannerligen en bergodalbana... Men i grund och botten är det riktigt bra:) Kramar!!

Mintid: Åh så skönt med massage!! Det är du väl värd:) Hoppas du får en riktigt skön dg vännen! Kramar!

Kim: Sant sant, det är ju det riktigt kärlek innebär.

 
At tisdag, november 25, 2008 10:18:00 fm, Blogger Sabina said...

Hej Hjärtat!! Ledsen jag varit frånvarande ett tag.. Har saknat inblicken i ditt/ert liv! :)

Svårt att veta om allt e väl annars när man bor så många mil bort! *ler*

Du, om det strular tveka aldrig. Du vet jag finns här oavsett!!

Glad att det ordnade upp sig med Kärleken.. Vilket jag inte tycker e det minsta underligt! Om man har hittat en skatt ser man till att behålla den vet du.. Men vi e inte så vana vid det vare sig du eller jag.. Att en man kan hänga med, kämpa för/med en oavsett!

Det där med mkt nytt för honom, samma var det för Robert! *S* Man blir imponerad av dom som faller pladask in i en färdig familj med barn, djur, hus, envis stark kvinna o bara får det att fungera.. Ungefär som en pusselbit som saknats! :)

Trotts det kan det bli missförstånd ibland förvisso, gladare än glad att ni löste det.. Prata, prata, prata brukar fungera. Så länge Kärleken o Respekten finns ska man aldrig sluta prata med varandra!

Kärlek, drösar av det, kramar (så klart) o en stor PUSS mitt på näsan! :D

 
At tisdag, november 25, 2008 4:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Tråkigt med en jobbig helg.. Min var me lite småjobbig men dee löst nu :)
Mysig bild på Elliot och mannen din! :D Ha d bra, kramar!

 
At onsdag, november 26, 2008 8:59:00 fm, Blogger netha said...

Man gör en massa konstiga val i livet, sen är det väl inte konstigt att kärleken stannar kvar, du är ett gott val.
Jag är ledsen men jag har varit frånvarande på bloggen, men nu hoppas jag att energin återkommer.
Glad att se att du mår bra.
Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home