söndag, november 16, 2008

Happiness

Ifrån sovrummet hörs lugna toner spelade på
gitarr, vacker musik och ett mysigt nynnande.
Mamman här är trött som få efter helgens bravader
och Kärleken nattar gullen.
Saga och lite önskad gitarrmusik.
Den vackra musiken värmer mitt hjärta och söver
min kropp, rogivande, älskat.

Om ni visste vänner hur underbart det är att få
vakna upp till en dag som alltid är bättre än
den förra.
Vakna med vetskapen om att man är älskad av den
mest fantastiska person jag mött, som verkligen
är underbar på alla sätt, som överraskar var dag
med att vara finare än igår.
Det är obeskrivligt.
Jag lever i ett lyckorus.
Och det är bara vardag.


Helgen har varit intensiv, ej sällan.
Fredag:
Bowling med söta kollegor.
Jättekul!
Enorm träningsvärk i de bakre mjukdelarna förstås.
Den där träningen...
Illa.




Upp tidigt på lördagen och hämta systern och
min lilla systerdotter och fara ut i skogen,
hämta gryn som tillbringat natten hos sin far
och möta en dag som blev galet stressig, men mysig:)
Aaah, så härligt det är att samla sina nära,
kära eller vänner:)




Madagaskar2 var hur grym som helst!!
Det är sällan en uppföljare blir ngt att
se men både Ice Age och Madagaskar har lyckats
med detta, som jag skrattade!:)
En höjdare!
Riktigt riktigt bra:)
Och självklart, vad är ett äventyr med Lindan utan
lite spänning:)


En liten snabbtur hann jag med i Malmös natt.
Hämtade mannen, sightseade på MAH och hamnade i värsta
action rullen, blev nästan överkörd av poliser och fick köra
stora omvägar för att få tag i den där nattliga
burgaren Kärleken var i behov på hemvägen.
Otäckt.

Söndagsmys:
Det är så härligt att se grynen med deras lilla kusin:)
Så fina.
Magiskt att följa det där samspelet barn emellan, så
medvetna, så härliga!




Firande av lillasystern blev det också, kottarna
bakade marängtårta, upp tidigt och vispa och dona:)


Och så, Socker 1år, Ida 2 mån.
Han är en gigant.
Ida är fortf yttepyttig:)



Efter maten utforskade vi skogen.
Det hann bli lite mörkt innan vi hittade tillbaks...



Nej, nu skall jag samla ihop mig, bädda ner mig
nära mannen som gör mig så lycklig, försöka sudda
ut leendet från läpparna och sussa lite.

Hoppas ni också haft en härlig helg söta!

6 Comments:

At måndag, november 17, 2008 10:36:00 fm, Anonymous Anonym said...

Såå underbart att läsa din blogg. Om hur bra du mår nu! Det värmer i mitt hjärta....

OCh Ida, hur söt får man vara egentligen?

Jag funderar på att gå på Madagaskar2 med Emmie, hon gillade ju ettan....Och efter din kritik får man väl ta tag i sig o göra det!

Kraaaaam!

 
At måndag, november 17, 2008 10:54:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du har det gott.
Visst låter det underbart att vakna till en dag som är bättre än gårdagen. Det borde vara ett motto för var och en.

 
At måndag, november 17, 2008 11:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

åh underbart. jag längtar till den dag jag får sova bredvid mannen jag älskar.. hmm. din helg var dynamisk och bra; min med. puss!

 
At måndag, november 17, 2008 2:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Verkar haft en mysig helg! :)
Söta bilder på Ida igen! Även de andra var också fina!

Ha de bra! kramar

 
At måndag, november 17, 2008 7:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Skönt att helgen varit bra.:)
Vad fina de är tillsammans de små. Vad fort det går lilla Ida är två mån redan.
Skulle ha smugglat hem henne sist, nästan gång kanske hon är för stor att gömma.
Kramiz

 
At tisdag, november 18, 2008 10:19:00 fm, Blogger Kottemor said...

Jenny: Ja, livet har verkligen ändrat sig drastiskt detta året.
Och ja, jag är lycklig:)
Ida är galet söt;)
Och självklart ska ni se Madagaskar!! Super!
Kraaaaaaaaaamar gumman!

Kim: Sannerligen. Livet är rätt skönt:)

Vargen: Den dagen kommer för dig med, garanterat!! Pussar o kramar i mängder!

Lollo: Ohja:) Hoppas din var lika fin! Kramar!

Yvla: Hahhaaa, nja ej säkert... Hon växer ju inte. Typ ett halvkilo mer än när mina gull föddes ju bara... Löjligt litet! Men hemskt hemskt sött;) Pusselikramar!

 

Skicka en kommentar

<< Home