fredag, november 28, 2008

Mysfaktor & en stilla undran

Julpyntat är hemmet.
Julstjärnor och ett fåtal tomtar iaf.
Mkt mkt mysigt tyckte grynen som var som
små ljus själva hela kvällen igår.
Städade sitt rum, satt där och lekte snällt
och sött medans jag städade vidare och hjälpte
sedan glatt och utan bråk till att placera ut
de små röda gubbarna.
Julmusiken klingade glatt och glöggen stod i
grytan på spisen och de små blå ögonen tindrade
klart och förväntansfullt, snart snart är
det Jul!!:)

Det råder harmoni i den lilla röda stugan.
Barnen mår bra, jag mår prima, kärleken har
förstås lite mkt med skolan nu och mormodern
har musarm, frozen shoulder kallar visst Dr
det men på det hela är det bara mys:)

Tom pappan mår bra.
Han har också funnit kärleken.
Lite osäker fortf då det är nytt men mina
farhågor om den blonda, långhåriga smala
21åringen besannades inte direkt.
Hans dam är motsatsen och själv mamma så jag
hyser hopp och glädje för hans skull:)
Håller tummarna för deras lycka!

…och så tänkte jag…
Nu när han mår bra, allt är lugnt, skulle jag
då våga ta bort spärren från bloggen här utan
att förvänta mig ett 3:e, 6:e eller 10:e krig?
Funderar.
Meckigt tom för mig att logga in, jag menar, jag
har ju inte direkt orkat, brytt mig, el haft tid
att ändra ngr inställningar på datorn så den har
möjlighet att spara lösenord, nejdå, här ska
loggas in vaaar gång och det är besvärligt.

Vad tror ni?:)

Ikväll väntas kära pappsen hem till oss ända från
Smålandet!:)
Ska bli jättekul!
Lilla röda stugan kommer i helgen hysa oss
vanliga 5 och utöver det även pappsen, systran
Och den lilla skrikande bebisen – underbara
älskade lilla Idahjärtat:)
Kan bli livat:)
Mysfaktorn blir iaf hög, garanterat, jag har fina
nära!:)

Önskar er allesammans en riktigt skön helg!
KRAMAR!


(En gammal gammal bild på lillgull som jag hittade
och som jag bara älskar:)

9 Comments:

At fredag, november 28, 2008 1:26:00 em, Blogger Myra said...

Nu blir jag GLAD!
Tänk om det finge fortsätta som ni har det nu. Det vore väl helt underbart!
Och SOM jag också skulle vilja trycka in mig i eran söta lilla röda stuga! Det hade varit så himla roligt. Tycker det är alldeles förlänge sedan vi sågs...

Lösenord eller inte. Det är det bara du som kan bestämma. Jag är som du och tycker det är löjligt jobbigt med att behöva logga in överallt, men det är ju samtidigt en trygghet. Och besväret över att behäva logga in här, försvinner ju helt i jämförelse med att man får läsa det du skriver.

Kramar i massor, vackra du.

 
At fredag, november 28, 2008 2:16:00 em, Anonymous Anonym said...

Kul att allt är bra! (även om ja nu inte vet va allt handlar om :p) Men hoppas du får en trevlig helg med nära och kära! Här på Åland firas det Lilla Jul. Firar ni det i Sverige månne? :) Mysigt är det i alla fall. Kramar

 
At fredag, november 28, 2008 3:15:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Sötaste!!!! Mmmmm, man vet aldrig men jag hoppas innerligt!:)
Och till våran lilla röda stuga är ni ALLTID välkomna, precis när ni vill, hade varit ett äventyr! Hihihi!
Ja jag får se... Tar kanske bort om det håller sig lugnt, fasligt trött på det.
Kraaaaamar till dig hjärtat!

Lollo: Lilla Jul firar vi ej... Det får du berätta mer om! Har en "kusin" på Åland, bor där permanent men har inte riktigt fått veta sånna här trevliga detaljer!:) Hoppas ni har det alldeles underbart!
Kramar!!

 
At fredag, november 28, 2008 10:49:00 em, Anonymous Anonym said...

ja, det vore sannerligen härligt om allt bara kunde lösa sig nu! jag håller tummarna. kärlek är bra. =) puss & kram

 
At lördag, november 29, 2008 10:04:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Underbar bild! :-)

Hm, jag blir också glad för din skull men tycker du bör vänta ett tag vad det gäller det där med bloggspärren.

Önskar dig och de dina en toppenhelg!

 
At lördag, november 29, 2008 5:09:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Låter helt UNDERBART kärleksfullt och jag bara ler tillsammans med dig! Du är så väl värd att må bra, du och dina!

Jag vet inte vad jag ska ge dig för råd angående spärren. Det är du som har bäst koll på hur det känns. Jag brukar städa i min med jämna mellanrum och spara texten till mig själv bara i datan. Hade en ide om att göra en fotobok av bloggen så småningom.

Sköt om dej och ha en fin helg!
KRAMAR från Eva

 
At lördag, november 29, 2008 10:58:00 em, Blogger netha said...

Jag vill vara i det röda huset jag med, det låter så mysigt.
Här är alla sjuka och guben allra värst, och då vill jag lova att det är sjukt, det finns nog ingen i hela världen som har varit så sjuk, så det så.
Så njut och du är ju värd så mycket mys och ro, så ha det gott.
kramis

 
At söndag, november 30, 2008 12:57:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hoppas ni har en mysig helg! <3

 
At måndag, december 01, 2008 12:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Tänk om det kunde bli bra nu? Hoppas det innnerligt för er allas skull!!

Och med lösen får du göra precis som du vill.... Vi går in här ändå!

Han är väl för go, Ellis!! *fniss*

Kraaaaaaam!

 

Skicka en kommentar

<< Home