onsdag, november 26, 2008

Nattligt

Den där mysiga känslan av att det faktiskt snart
är Jul, tanken på att gullungarnas ögon snart
skulle lysa så där galet förväntansfullt pga synen
av alla paketen under granen, glöggen,
pepparkakorna, julmusiken och den där speciella
doften av apelsin, nejlika, lack och annat trevligt
försvann snabbt då snön ersattes av ihållande
duggregn och evigt grå himmel.
Borta.
Totalt borta.
Det var ju såå mysigt med snö...


Igår kväll när jag klädde av mig märkte jag att
jag saknade ett av de örhängen jag haft på mig
under dagen.
Sådant händer, mitt hår är långt och trassligt och
jag blir ofta av med dem och köper ibland ett extra
par om jag tycker riktigt mkt om dem:)
Planering.
Igår mindes jag dock att jag kommit hem med båda
på rätt ställe.
Men borta var ett ändå.
Gullen nattades i sina egna sängar, storgull har
ju fått börja vara uppe lite längre än sin bror,
de HAR ju faktiskt olika sömnbehov, så jag tänkte
att det är bäst jag kollar så ingen ligger och
sticker sig på det…
Men en liten hand hade funnit det före mig;)



Och så storgull…
Sover där så fridfullt.
Men bilden andas mest ångest, stackars sonen min:(
Nu är det nästan en vecka sedan och har börjat
lägga sig men jag blir så ledsen när jag ser hnm.
Hoppas ändå han trivs i skolan.


Och så för att stanna i den varma sängen:
Lillgulls sovvanor.
Han är märklig.
Han är som en magnet.
Han kan ligga själv i sängen och hur försiktigt
man än smyger sig ner så tar det bara sekunder
innan han sörplar till och ligger tätt tätt
intill, eller på, eller helt
omslingrad.
Hur lätt sover han egentligen?
Söt är han iaf:)


Idag vid lunchen fick jag veta ngt läbbigt som
fick mig att fundera.
Vad hade du gjort om du körde i en bil som
plötsligt fattade eld?
Kört in på närmsta avtagsväg eller förmodligen
bara kört in till vägkanten.
Om du svängde av in på närmsta väg, hade du
reagerat på om det var en mack du svängde in på?
Det gjorde inte damen som körde in här utanför
mitt fönster häromdagen.
10m från mig är en bensinmack, där tyckte en dam
det var ytterst lämpligt att parkera sin
brinnande bil.
Samtidigt som en tankbil stod och fyllde på
tankbilarna.
Ouff.
Förmodligen hade jag gjort samma sak…

7 Comments:

At onsdag, november 26, 2008 7:08:00 em, Anonymous Anonym said...

om min bil hade börjat brinna hade jag kört in längs vägkanten och hoppat ur... åh, de är såå söta!! pussar & kramar

 
At onsdag, november 26, 2008 9:57:00 em, Blogger Lallis - liv och leverne said...

Så fina bilder och vilken tur att sonen hittade öghänget:)
Kram Lallis

 
At torsdag, november 27, 2008 7:56:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ja... Nu är det slask.
Snart är det vår. :-O

 
At torsdag, november 27, 2008 9:18:00 fm, Blogger L said...

Tssss.... inte har julstämning nåt med vädret utanför fönstret att göra... =) tok där. Själv är jag jätteglad att snön är borta för tillfället, ska köra till mamsen på mina sommardäck för att baka pepparkakor.
(misströsta inte, det kommer att bli en vargavinter, jag känner det på mig)
Underbar bild på Ellans hand =) såklart hade han hittat det. Vem annars.

Människor tänker inte, det vet vi ju... ändå förvånas man varenda dag av deras obetänksamhet. Tur är väl det kanske, haha.

Pussar å kärlek i mängder!

 
At torsdag, november 27, 2008 10:09:00 em, Blogger mintid said...

Vad gott det där örhänget hänger runt tummen :).

Julkänslan försvann och regnet slår mot mina ny putsade fönster...

Ja det ska bli en härlig helg!
Längtar!

Kraaaaam

 
At fredag, november 28, 2008 6:56:00 fm, Blogger netha said...

Japp, vädret är som vanligt, himlen är grå och är nere i marken.
Men inomhus börjar julen närma sig,ibland är jag tacksam att vi slipper se skiten utanför pga av mörkret.
Men tänd ljus och glögga, pepparkaka och mys.
Sicken tur att örhänget blev upphittat och satt på ett gulligt finger. :-)
Och blåtiran hade gjort mig så ledsen också.
Kram på er i massor.

 
At fredag, november 28, 2008 6:58:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Va'...har jag inte redan kommenterat detta inlägg...?

Som vanligt visar du upp härliga bilder och du skall veta att du är en toppentjej: det vet du och det märker du även när du läser alla positiva kommentarer på din blogg, kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home