fredag, november 21, 2008

Snöglädje vs kokande ilska

Jag är så förbannat arg så jag kokar!!
Kinderna blossar och hjärtat bankar i
bröstet så jag tror det ska hoppa ut.
Föremålet för min ilska eller hans familj
hade INTE velat möta min blick just nu som jag
antar ser smått galen ut.

Efter att min stora son berättat hur han idag
har blivit omkulltacklad på isen, fått huvudet
bankat i isen av ett otäckt barn vid namn Eskil
och nu har en otäck blåtira kring sitt vänstra
vackra öga är mitt innre minst sagt i uppror.
Man gör inte så.
Det måste finnas begränsningar, Eskil är 9år
och BORDE veta vad fan han sysslar med, att det
är farligt att göra så!!

Åååååh, den där killen ska minsann inte ha ngt
lördagsgodis imorgon.
Efter mitt samtal med hans föräldrar ikväll så
hoppas jag att han inser att man inte kan sitta
och dunka ett annat barns huvud i isen, hoppas
han inser vad han gjort och att det inte är
särskilt trevligt eller lyckat.

Där satt min son ensam på isen och grät och hade
ont medans 3 killar skrattade åt hnm.

Den smärtan hoppas jag Eskil får känna på ikväll,
den psykiska iaf, att han fattar hur illa han
gjorde min son så han ej gör om det mot andra barn.


Ååååååååååååååååååååh vad arg jag är!!!
Har så ont i magen och inte får jag träffa mitt
stora gull förrens som allra hastigast imorgon.
Pappahelg.
Vill bara krama om, sudda bort hans bekymmer.
Men svårt när en stor blå ring finns kring hans
öga och påminner om vad som hänt.
Barn är elaka.


Här yr snön och lindar in oss i bumull.
Redan hörs alla ljud mkt mindre, dämpade.
2-3cm har fallit under dagen och nej, jag har inga
vinterdäck men OH vad jag skall ut och sparka i den
härliga snön ikväll!!
Underbart!!!

Hoppas ni får en fin helg mina vänner!
Stora vinterkramar till er alla från Skåne:)

4 Comments:

At fredag, november 21, 2008 5:12:00 em, Anonymous Anonym said...

åå vad härligt med snö, ja! men fy vilken otäck unge, hoppas han har vettiga päron som snackar honom till rätta. stacki, jag hoppas han inte fick för ont av elakingen.

ha en trevlig kväll hjärtat!

 
At fredag, november 21, 2008 10:44:00 em, Anonymous Anonym said...

Usch vilken unge! Stackars O! :-( Ja, ibland är barn så himla elaka. Kommer ihåg en gång när J gick i 6-års, då var det nån som kasta en sten i huvvet på han. Tog upp det med läraren direkt såklart som skulle ta ett snack med den ungen! Så jag förstår ilskan & hur lessen man själv blir. Bläää! Trevlig helg Vännen! <3

 
At lördag, november 22, 2008 3:15:00 fm, Blogger Fia said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At lördag, november 22, 2008 3:17:00 fm, Blogger Fia said...

Ursäkta mitt språkbruk i förskott men vilken jävla unge!! Jo jag veeet att man som vuxen inte få slå på barn men ibland skulle man skrota den regeln så de fick känna på hur det är att vara maktlös och inte kunna försvara sig.

Jag vet inte vad jag skulle göra om jag hade barn och det hände mina barn. Jag skulle nog bli skogstokig.

Hoppas du hann ge honom tillräckligt många kramar under er korta tid tillsammans idag.

Du få iaf en stor, lååång och varm kram över Atlanten.
Fia

P.S. det var jag som tog bort min egen kommentar, jag hade stavat som en kratta.

 

Skicka en kommentar

<< Home