lördag, december 27, 2008

Julurk

Satte just julmusten i halsen när jag hörde
min lilla son nynna "yeah, yeah, in the butt"
och i ögonvrån såg hur han dansade ngn vild
magdans här i soffan.
Huh.
Ajajaj, trodde verkligen inte jag låtit dem
lyssna på den låten men de måste ha snappat
upp den, dessa små öron...
Blir skojsamt nästa vecka då de skall bo hos
kära far sin, homofobiker till max.

Ja nästa vecka ja...
En hel vecka utan dem.
Hemskt.
Sista dagen imorgon och jag kan inte hjälpa
det men ångesten är redan här.
Blandad med en härlig influensa där det känns
som om man har ngn sittandes på bröstet, hostar
lungorna ur sig och febersmärtig.

Skulle man tro att jag då borde vila nästa
vecka när man ej har barnen?
Hade det varit lämpligt?
Möjligt?
Ohno, sjukdomar har man fått vänja sig av med
som ensamstående.
Är man dålig när grynen är här får man höra att
man är världens sämsta mamma, att de hellre dör
än är här, att de längtar till sin pappa osv.
Bara hoppa upp på hästen...
När de ej är här... då jobbar jag ju.
Alla nästa veckas 7dgr.
Önskar det fanns fler dgr, mer arbete, att jag
kunde dra in mer pengar och göra mer saker med dem.
Slippa ångesten för att de ej vill vara här.

De är faktiskt de finaste ändå, men att vara
hos en mor som ej är på topp, med en massa paket
de knappt hann öppna hos pappsen i deras stora
fina hus med fina rum och alla pengar i världen
att göra saker för, det är ej svårt att förstå.


"Ja jiiiippii, snart ska vi till pappa!"
sa just lillgull.


Mmmm, julen är inte mys i varje stuga inte.
En dag kvar, sedan är de hos sin älskade far
och jag åter på arbetet.

Nej, jag är ledsen, jag räcker inte till.
Inte ngnstans.


Förlåt förlåt att jag gnäller.
Är bara orkeslös.
Om man gnäller av sig och inser hur löjlig
man låter, hur mkt man faktiskt har, så brukar
det ju kännas lite bäättre?

Bara önskar Tomten lagt lite mer av det där
som kallas "energi" i mina paket, ev ett med
"ork" hade ej skadat, eller en hel massa.

Puss på er!

7 Comments:

At lördag, december 27, 2008 6:28:00 em, Blogger Annsen said...

Tack för inbjudan till din nya blogg :-)

 
At lördag, december 27, 2008 7:04:00 em, Blogger Annsen said...

Men åhh vad jobbigt. Jag tycker också att det måste vara det värsta som finns förutom att aldrig få träffa sina barn så är det nog att bara få träffa dem varannan vecka.

 
At måndag, december 29, 2008 8:57:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Tycker det är bra att du skriver så väl om vackra kärleksmöten som jobbiga föräldrastunder - det gör dig och din blogg till en HEL människa, även om jag givetvis inte önskar att du mår dåligt i något avseende.

En bra förälder är den som bryr sig och ställer sig tveksam till sig själv och dess egna beslut. Så länge du älskar dina barn och gör ditt bästa så blir saker bra - även om det kan vara svårt under vissa stunder.

KRAM och tack för att du delar med dig av dina funderingar och tankar!

 
At måndag, december 29, 2008 9:00:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag håller med Det mörka hotet.

Kram på dig och fy på homofober.

 
At måndag, december 29, 2008 1:09:00 em, Blogger Sabina said...

Skickar stor kram o massor av värme!

Var rädd om dig Hjärtat..

 
At måndag, december 29, 2008 11:38:00 em, Blogger Kottemor said...

Ann: Mmmmmmmm, jobbigt är det. Kraamar på dig gumman!

Samuel: Nja, känner mig nog rätt misslyckad på den biten men tack igen, dina ord värmer alltid vännen och gör mig glad! Bamsekramar!

Kim: Kram på dig med då!:)

Sabina: Tack goaste finaste du!! Kramar o kärlek i mängder!

 
At måndag, december 29, 2008 11:38:00 em, Blogger Kottemor said...

Ann: Mmmmmmmm, jobbigt är det. Kraamar på dig gumman!

Samuel: Nja, känner mig nog rätt misslyckad på den biten men tack igen, dina ord värmer alltid vännen och gör mig glad! Bamsekramar!

Kim: Kram på dig med då!:)

Sabina: Tack goaste finaste du!! Kramar o kärlek i mängder!

 

Skicka en kommentar

<< Home