måndag, december 29, 2008

Myosotis scorpioides

Dagen har tillbringats liggandes.
Hostandes.
Snörvlandes.
Kvidandes.
Fy bubblan för riktiga influensor.
När Iprenen släpper känns det som man blivit
överkörd av tåget.

Men sängliggandet har inte enbart varit av ondo.

Saknat grynen har jag gjort, de där fina små som
är så underbara att ha kvittrande omkring sig.
Deras söta små händer och överraskande ramsor.

Det är ju så att mitt älskade lilla gull går lite
sin egen värld.
Men inte glöms han bort.
Ohnej.
Han är alltid här hos mig, det påminns man om
ständigt, överraskas och gläds:)
Min syn från min plats på kudden, min sovrumsdörr:

Han handlade de där klistermärkena själv, för pengar
han fick av mig och hade i sin alldeles egna plånbok.
Fick lov att klistra upp 3 st, vart vet jag faktiskt
ej riktigt i min feberdimma men jag vet att den
känsla som kommer infinna sig när jag hittar de andra
är samma som denna, lycka:)
Han är för söt!
Legat och tittat på hans fina fina klistermärke med
blått och guld i hela dagen, för att han tycker att
det är så tjusigt:)
Det kommer få sitta kvar, så länge han vill.

Min palm i köket:

Tejp är en av hans stora passioner.
Helt klart:)
Allt som klistrar är mkt mkt spännande.

Älskade älskade onge, du är alltid i mitt hjärta,
och jaa... lite varstans:)

4 Comments:

At tisdag, december 30, 2008 3:32:00 fm, Anonymous Anonym said...

Oj va jag langtar efter dig alskling. Flyger till NY om nagra timmar, sen ar det bara 4 dagar kvar till nasta flyg som antligen bar mig hem till dig igen! Laste det dar om att barnen ville vara hos sin pappa. Det ar ju klart de vill med alla fina julklappar de fatt. Forsok gladjas med dem, aven om det ar svart. Det ar ingen tavling, sa forsok inte ens ta upp den materiella kampen. I det langa loppet kommer de alltid att kanna mest trygghet och tillit till den foralder som star stabilt och beter sig som en vuxen och trygg manniska. Du ar varldens basta mamma (och varldens basta karlek). Alskar dig sa. Langar...

 
At tisdag, december 30, 2008 8:02:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

Klokt skrivet av Jonas!

Kram och krya på dig nu, Kottemor!

 
At tisdag, december 30, 2008 9:13:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag hoppas du blir bättre snart.
Du vill ju gärna börja det nya (bättre) året i fin form.

 
At tisdag, december 30, 2008 4:28:00 em, Blogger Kottemor said...

Kärleken min: Jag vet mitt hjärta, är glad för deras skull såklart, förstår till fullo, men är ändå jobbigt att det skall vara så här.
Men tack:)
Du är bäst!!
Älskar dig med min dröm!

Samuel: Mmmm, han är klok kärleken min. Och tack, arbetar hårt på det:) Kramar!

Kim: Jomenvisst, skulle ju tränat och gått ner lite i vikt hade jag också tänkt,haha

 

Skicka en kommentar

<< Home