lördag, januari 17, 2009

Aj

Det är ju så med livet att det går inte riktigt
att rå över...
Man kan bestämma vissa små val men i det stora
hela styrs allt av ngn annan.
Hela världen är full av olika viljor o att få
dem sammanfogade i ens egen del av världen är
ett oöverstigligt projekt.
Det går ej.
Bara finna sig och flyta med.
Sträcka upp handen ibland och ropa till när orken
finns där, för vem vill styras.
Ropa högre om man vill göra sig hörd, förändra.

Man måste ta tag i saker.
I det stora hela, i sin egen värld, slå ner näven
i sina vänners för att man älskar dem.

Jag är en liten liten människa i det stora hela,
med fullt upp att få ordning och balans i det
lilla kaos som räknas till min värld.
Får inte riktigt rätt på det, det får jag erkänna.
Men försöker iaf, varje dag.

För jag har mkt att kämpa för.

Tack fina ni för att ni orkar när jag gnäller!
Tack underbaraste Linda för att du orkar lyssna,
finnas där, höra av dig när jag är nere och
alltid alltid vara min vän även när jag ej är
är på topp.
Älskar dig!!
Och söta Sabina, lika fin, det märks att ni är
från samma träd:)
Ni söta fina som peppar, ni fina fina fina här,
ni betyder så mkt för mig!
TACK!!
Är lite rörigt nu, lite mkt, men det ordnar sig,
alldeles alldeles strax:)
Är bara lite off just nu.

Skall bara ta itu med min Lungsäcksinflammation
jag idag fått konstaterad, plus lite vätska i
högra lungan som är en tagg i rumpan, gör
satans ont.


Imorgon kommer gullegrynen hem, jag trodde jag
ordnat en dag ledigt där från jobb men det är
sjukdomar hos alla nu så det blir jobb ändå.
Några timmar bara.
Sedan mys i mängder:)

Kärleken är och susar ner för de vita backarna
i Badgastein han, såå härligt för hnm!:)


Själv, själv längtar jag till sommaren.
Den är ju snart här!!:)

Nu ska jag sluta gnälla, allt löser sig!
För det är vad jag blivit en gnällspik.
Kramar pussar o kärlek!

8 Comments:

At lördag, januari 17, 2009 4:22:00 em, Blogger Sabina said...

Kramar, Pussar o Kärlek åter.. Finns för Dig.. Alltid o Oavsett!

Massor av Krya På!

 
At lördag, januari 17, 2009 4:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Gnäll på du!
Hoppas du mår bättre snart.
Stor kram.

 
At lördag, januari 17, 2009 5:37:00 em, Anonymous Anonym said...

men åh, krya på dig hjärtat; och ja snart är det sommar igen! kärlek!

 
At lördag, januari 17, 2009 6:02:00 em, Blogger Myra said...

Söta, rara Ila. Im du VISSTE så gärna jag hade suttit och gnällt lite med dig. För det BEHÖVER man ibland.

Och jag känner igen mig så fasligt mycket i dig och det du skriver. Detta med egentid, detta med att inte alltid se det man har, detta med att hålla uppe sin fasad, detta med att sedan bryta ihop då man äntligen fattar att man inte aaaaalltid måste hålla fanan i topp.

Du kan ju bara gissa hur vidrig jag känner mig de gångerna jag tappar orken här hemma och bara vill vara ifred. Jag har fan hela dagarna att ägna åt mig själv, och så kan jag bli trött på make och barn under de få timmar vi har ihop på kvällen!
Jag känner mig som värsta skiten, men samtidigt så kan jag inte göra något åt det. Inte just då iaf.

Maken är på årsmöte med klubben, kommer hem först imorgon, LillMyra är hos kompis och kommer hem först i morgon, MellanMyra väntar på att kompis ska ringa så de kan planera sleep over.
Jag kommer kanske bli helt ensam inatt.. Då får jag väl egentid om något, men tro inte att jag är nöjd. Nu vill jag ha dem hemma allihop!

Lots of love to ya!

 
At lördag, januari 17, 2009 6:25:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

hej vännen! hoppas du blir frisk i lungorna snart. Många kramar Maria

 
At lördag, januari 17, 2009 8:57:00 em, Blogger netha said...

Det är bra att klaga av sig, fast jag tycker itne du gör det speciellt mycket. Du kämpar på hela tiden så ditt gnäll är som en fjärt i världsrymnden.
Men nu är det dax att ta tag i dig, bli frisk!!
Jag lovar att en dag, alldels snart, så börjar talgoxen att låta, och börja bygga bo. Då är det vår och då kommer värmen.
Snart, snart!
Men bli frisk först!!
Massor med kramisar

 
At söndag, januari 18, 2009 6:47:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gos!
Inne och lämnar en stor kram!!
Nu får du pigga på dig så vi får vår helg tillsammans!!!
PoK!!!

 
At måndag, januari 19, 2009 9:45:00 em, Blogger Annsen said...

Men åhh. Jag tänker på dig, det lät ju inte trevligt alls. Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home