tisdag, januari 27, 2009

Isigt

När det kommer till valen gällande ens barns
liv är det inte alltid glasklart.
Man önskar att den där kursen i föräldraskap
och medföljande bruksanvisning som kom en
paketbeställning den dag barnen var på gång
var obligatorisk.

Hur kommer de påverkas?
Vad kommer påverka dem mest?
Hur kommer personer i deras omgivning reagera
och på vilket sätt kommer det gå ut över dem?
Urk.

Jag står inför ännu en storm.
Tar de ngnsin slut?
Jag måste ta itu med pappan och hans uppförande
gentemot barnen.
Att han agerar mkt oklokt mot mig är en sak, det
bekommer mig ej mer än lite ilska för stunden,
han tänker ej.
Men då det går ut över de där små söta finns
inga gränser.
Frågan är bara HUR allt ska gå till.
Svårt svårt svårt, men nu är det nog.

Stark då jag är riktigt lycklig med den finaste
Kärleken i mitt liv, oooh så underbar han är!:)


Och till den trevliga biten:)
Helgen!
Mys och äventyr i dagarna 3!
Fredagsmys med lillIda och hennes mor:


Lördag, tokstädning och därefter susa till
grannbyn för pannkaksparty, bowling, tacos,
film, mys o övernattning:)





Ehrm:D



Och så slocknade gullen lite här o där i sina
pyjamasar:)




Lite överraskad över min populäritet i sängen
där jag låg så var jag tvungen att dokumentera;)
(Ignorera min svettiga och svullna uppsyn;)


Söndagen innebar att gå upp tidigt, susa och
hämta Kärleken som var hemkommen från sin
vecka nerbäddad i Österrike och därefter iväg
för att se Disney on ice!!:)
Sååå fint det var!
...ingen vidare kvalitet på bilderna men med
god fantasi så:)
Kärlek och storgull:


Prinsessan Yasmin från Aladdin,
hennes bakdel iaf:


Aladdin på sin elefant, mkt coolt:)



Törnrosa o hennes goda féer:


Den onda häxan o spinnrocken:


Ariels firrar:


Häxan där ur:


Toker:


Snövit i sin kista:


Skönheten och odjuret:


Askungen och hennes otrevliga familj:




Musse och Mimme skrudade till balen:


Askungen har fått sin prins:



Raketerna från slottet!



Hemma med storgull idag.
Sjukdomarna har avslöst varandra tätt.
Tis-fre förra v var lillgull sjuk.
Denna v insjuknade stora hjärtat mitt så
hastigt i söndags kväll så även med ibumetin
i kroppen steg febern upp till 39, läbbigt.
Idag bär det dock iväg till fadern deras.
Hmm.

Är inte så närvarande.
Med sjukdomar som duggar tätt, mkt krångel
och annat att ta itu med är jag inte riktigt
närvarande här...
Men hoppas ni söta har det bra, riktigt bra!
Puss!

4 Comments:

At onsdag, januari 28, 2009 11:21:00 fm, Anonymous Anonym said...

Eviga drama.
Karln ska veta hut.
Ta honom i örat en gång för alla.

 
At onsdag, januari 28, 2009 3:24:00 em, Blogger Sabina said...

Ja du, stormar! Tror att även om man ser till att kväva en källa så brukar det blåsa från ngt annat håll förr eller senare.. Man får helt enkelt ta det efterhand!

Håller helt med Kim M, karl ska veta hut. Tröttsam o omogen e han! Egoistisk, oempatisk o trälig e några andra ord som poppar upp. Meeen, ska hålla fingrarna på tangentbordet i styr o inte nämna mer än så! :)

Finns här om du behöver.. Alltid o oavsett! Mmm, tjatar gör jag men jag vet hur du är.. "Inte vara till besvär, inte lägga sitt på andra"! Därför kommer jag fortsätta tjata.. *ler*

GLAD att Kärleken din är åter.. Då är ni fulltaliga igen! Härligt.

Tankar o Kärlek

(o lite Lejonmamma-väs, ingen ska trassla till det för kottarna o kottemor.. nej, inte en chans!)

 
At onsdag, januari 28, 2009 9:06:00 em, Anonymous Anonym said...

Åååh, alltid lika skoj att komma in & se nya inlägg. Mysigt med Disney on Ice, jättefina foton! Jobbigt med dessa stormar, hoppas det ordnar sej. Ska juh föreställa en vuxen människa. :( Stackars kottarna! Många kramar

 
At torsdag, januari 29, 2009 3:35:00 fm, Anonymous Anonym said...

Funderar ofta på att sticka iväg att bowla med barnen. Men när ni bowlade, var det en spärr över rännan, eller utan?

 

Skicka en kommentar

<< Home