lördag, januari 10, 2009

Skridskor @ Kockums

Att få lillgull att skynda sig är som att
få upp en tonåring ur sängen.
Idel gnäll och surande.
Som bonus har det hållt i sig hela dagen.
Kombinerat med att mitt tålamod ej är det
längsta pga att jag har så ont hela tiden
så blev inte dagen riktigt bra.

Helt slut efter att ha kört in till Malmö
och skridskoat lite med Kärleken och gullen
och planen var att vila lite vid hemkomst
men icke, 5min hemma ringer systeryster
och meddelar att hon och lillIda är på väg.
Jodå, där tog den lugna och vilsamma dagen
slut, en gnällig son, en rastlös, en liten
nästan konstant skrikande Ida.
Puh.

Det är svårt detta med att ha 2 små så
totalt olika och försöka hitta på saker.
Att åka skridskor utomhus gick ju skapligt
även med lillgull för då kunde han ju plocka
saker i strandkanten och pyssla lite,sånt som
han gillar medans jag och storgull åkte.
Men han är bara totalt ointresserad av sport.
Skulle kunna tas för att brås på sin mor:)

Vad ska jag DÅ sysselsätta hnm med så han ej
börjar knarka som tonåring?
Ridning? Skulle det kunna funka?
Han gillar ju musik men musiker... oooh, det
såg vi ju bara på grammisgalan;)
Svårt svårt.

Här är iaf lite bilder från dagen, från denna
helgens enda timme med kärleken som faktiskt
måste kunna ägna sig åt sina studier så han
får ett bra jobb och kan göra mig till
lyxhustru:)
Eller,haha, tror ej riktigt det vore min grej
men jag är glad att det ej är jag som behöver
plugga så hårt, han är duktig kärleken min.
Håll till godo.





Många kramar från ynkliga och suriga mig:)

5 Comments:

At måndag, januari 12, 2009 8:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ingen rast, ingen ro!

 
At måndag, januari 12, 2009 12:03:00 em, Blogger Myra said...

Sota du. Man KAN inte alltid vara pa topp! Och man KAN inte alltid tillgodose allas behov! Man behover det inte heller.

Samtidigt sa veet jag hur du kanner. Jag kanner mig allt som oftast otillracklig da det kommer till SmaMyror och allt de vill gora. Och inte.

Men ridning ar ju kanon! Lyssna pa en som vet. :)

Och jag kom precis pa vad jag ska gora! Hall ut. Jag aterkommer.

 
At måndag, januari 12, 2009 12:59:00 em, Blogger Myra said...

Nusa. I'm back. Och det med order om att trilla in pa min blogg.
Snarast. :)

 
At måndag, januari 12, 2009 9:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Du är välkommen upp när du vill, att kolla om ridning funkar för lilleman.
Härliga bilder. Tråkigt med barn som skriker man får så ont i öronen:D men Ida är ju så söt.
Kramiz

 
At måndag, januari 12, 2009 11:44:00 em, Blogger Kottemor said...

Kim: Nope, men snart är jag pensionär:)

Myra: Du är bara alldeles alldeles underbar!!:) Tack!! Kärlek!

Yvla: Vi kommer nog snart, längtar efter er!! Ja, hon är ju så söt så man smälter:) Kramar!

 

Skicka en kommentar

<< Home