onsdag, januari 07, 2009

Vinteräventyr i Skåne

Nu har vi en sån där mysig vecka, supermysig
rent av och vi njuter till fullo:)
Jag har semester, skall inte jobba en enda dag.
Även om detta är storgulls sista lediga dag innan
vårterminen börjar så är ju hans dagar ej så
långa ännu och vi hinner få några timmar med
sol, utomhus i kylan.

För vad gör man bäst i Skåne när det faktiskt
är minusgrader och har varit långt ner under
0an ett tag?
Man tillbringar dagarna så här:











Storgull, lillgull, moster Nena, Ida, mormor
och mamman gav oss ut på isen på Sjöarna som
ligger här alldeles bakom husknuten.
En alldeles alldeles underbar dag!

Kommer bli repris idag igen såklart:)
Kottarna har kompisar här och det lekes för fullt
så vi fyller bilen med barn och skridskor, varm
choklad och prickigkorvsmörgåsar och beger oss.

Kärleken är som sagt äntligen hemma.
Tentor i antågande och dagar fyllda med plugg för
hans del.
Men ÅH så skönt att ha hnm här:)
Jag blir ju varm i magen bara av att se på hnm:)
Lyckligast!

Själv är jag inte helt fri från den där otäcka
influensan som däckade mig strax innan Jul.
Tvungen att jobba ändå är det nu extra skönt med
ngr lediga dagar.

Hoppas ni alla söta mår bra och fortf har ledigt.
Kramar till er:)

9 Comments:

At onsdag, januari 07, 2009 3:49:00 em, Blogger Myra said...

Aaaaaah sa harlig! Jag vill ocksa ha sjoar att aka skridskor pa. Hur roligt som helt ju!
Det jaklans havet fryser ju inte direkt. Aven om det ar kallt som attan.
KAnske skule testa att aka i hastarnas vattentunna. DAR ar det is. Vare sig jag vill eller inte. Hihi

 
At onsdag, januari 07, 2009 4:24:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Vad mysigt det ser ut!!!
Jag har inte åkt skridskor på många år. Det är nåt jag saknar lite. Det blir inte av med all skidåkning som kommer före ;)
Att åka på spegelblank is, vilken dröm!

Härligt med kärleken hemma igen!

STOR KRAM från Eva

 
At onsdag, januari 07, 2009 4:24:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At onsdag, januari 07, 2009 6:47:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Hihihi, jag hade inte blivit förvånad över att se dig där uppe i tunnan söta!:)
Massvis med kramar!!

Eva: Ganska förståeligt med all den underbara snö ni har att skridskoåkningen liksom hamnar lite i skymundan;)
Kraaaaamar!

 
At onsdag, januari 07, 2009 7:34:00 em, Blogger Myra said...

WHAT!? Haha. Vad TROR du om mig!?

:D

 
At torsdag, januari 08, 2009 10:32:00 fm, Anonymous Anonym said...

Fint att du är frisk och välmående.
Jag är det nästan.

Men... hade du inga skridskor på dig själv?

 
At fredag, januari 09, 2009 1:23:00 fm, Anonymous Anonym said...

mm åh, så underbart! och vackra bilder såklart. jag är glad att du fått en sån fin vecka, men vill att du ska bli kry nu hjärtat! puss & kram

 
At fredag, januari 09, 2009 9:44:00 fm, Blogger Mindi said...

Så-å mysigt!!!
Vad mycket folk det var som var ute och åkte. Roligt. :)

Så glad för din skull att du har hittat en kärlek som får dig att må så bra. :)

Puss och kram

M I N D I
=^..^=

 
At lördag, januari 10, 2009 12:52:00 fm, Anonymous Anonym said...

Åh vilka härliga bilder. Det var längesen jag åkte skridskor:D men det är väl som att cykla när man väl kan det.
Jag hoppas att isen ska frysa till så bra på sjön så vi kan köra lite rally på isen.
Kramiz

 

Skicka en kommentar

<< Home