onsdag, januari 21, 2009

Vård Av Barn

Vad är det med män och badrum?!
Är det en frizon för svineri och ordning?!
Nu är dom ej stora mina söner men OH!


Andra dagen hemma med lillhjärtat, hostig, febrig,
kokande om nätterna.
Mkt mysande om dagarna.


Dr besök och en sväng förbi ett hamburgeri till den lilla
sjuklingens stora glädje, moster var ju på besök med
lillIda och tid till matlagning var liksom en med på vårt
schema för dagen.
Storgulls överraskande pyssel, gjorde mamman sin glad:)


Kanelbullar däremot fanns det tid för.
Till kvällsmat.
LillIda bestämde sig för att sova i 3h.
Sedan vara soligare än soligast.
Uppdelade i team, här gör team Uggleungarna kanelsnäckor:


Team Bamse satsade på små kanelgifflar:


Á storlek sockerbit efter lillgulls styckande...


Mormor myste, omgiven av sina gull:)
Socker skall vara med på allt han också.


Storgull tyckte det blev lite varmt här av
allt eldande och bakande och klädde av sig lite,
och på...
Sedan var det rock n´ roll!


Socker hade hittat sin adoptiv mor och blev tvättad
och gosad, sötsmulorna:)


Lillgullet han blev sjukare och sjukare...
Stackars mitt lilla hjärta:(
DR konstaterade virus och inget värre men ändå.
Och jag KAN ju inte vara hemma fler dagar när jag
redan varit hemma 2, min ena kollega är på semester
och den andra får sköta 3 mans jobb.
STOR ångest.
Mmmmm, tog emot rejält men det fick bli att ringa
till farfadern deras.
Ojoj.
Så nu är lillgullet hemma med sin farfar imorgon,
mormor på fredag och sedan MÅSTE han vara friskt
för vi har en superdupermysig helg planerad, full
av roligheter och han och vi ser fram emot den såååå mkt!!
Pls, håll alla tummar!


...och det är ju tur att han är just så söt när man
senare tittar in i tvättmaskinen, knappt ett år gammal,
och finner den full i tuggummi!!
Mmmmmm, ej många kan lyckas med så mkt som han.
Mormoderns nya jacka har varit tatuerad där bak
i flera veckor nu tack vare att han lägger alla
sina skatter på så "bra" ställen.
Så där går hon omkring med ett hjärta och en
vimpel i baken, som om det vore det naturligaste
i världen, och det är det ju i lillgulls värld...


Ida som sussat länge var pigg och glad långt
efter storkusinerna kommit i säng och mormor
och hon provade vasken lite.
Mycket spännande tyckte Ida!





Måtte nu inte den pyttelilla bli smittad av
stackars sjuka kusinen!
De blev förvarnade om hans tillstånd men vill
Nena umgås så ska hon, och det har faktiskt
varit mkt mysiga dagar.

Det är ett dilemma detta med sjuka barn.
Man vill ju bara vara hemma och vyssja och
pyssla om, gosa och vårda.
Kommer kännas jättehemskt att vara på jobb
imorgon och inte hos lilla sjuklingen.
Men jag har tagit ALLA VAB dagar för våra
barn, det är inte riktigt rättvist.
Visst har det också varit skönt att få vila
med min onda lunga men man slits emellan,
vill ju göra mitt bästa på jobb också, extra
mkt nu när de gett mig en sån här chans.

Och sjuk är fortfarande min stackars stora
Kärlek, på ett hotellrum i Österrike, utan
tv, utan skidåkning.

Urk för sjukdomar!!!!

Önskar er alla en pigg och kry vecka,
många bacillfria cyberkramar från mig:)

5 Comments:

At torsdag, januari 22, 2009 11:04:00 fm, Anonymous Anonym said...

Manlig frizon ja!
Så är det.

Mums så god den där degen ser ut förresten.

 
At torsdag, januari 22, 2009 10:08:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Vafalls....?

Hmpfff: då har du knappast sett Gamle Svartens badrum - ALLTID skinande blankt...förutom när döttrarna The A-team besudlar handfat, kakel och spegel med diverse smink och annat trams!

 
At torsdag, januari 22, 2009 10:54:00 em, Blogger Myra said...

Så mycket att kommentera så jag blir alldeles vimsig. ;)

Du kan konsten att få in så himla mycket i dina inlägg och ändå skulle jag kunna läsa lika mycket till.
Nu är det dock lite error bland tankarna här och jag gäspar så tårarna rinner. Därav denna svammelkommentar. Sorry. Lägg den i spamfiltret!

Luv ya!

 
At lördag, januari 24, 2009 4:01:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj, vilket långt inlägg! Mycket roligt! :) Kul me tuggummi i nya tvättmaskinen, hmm. ;) Kramkram

 
At söndag, januari 25, 2009 9:19:00 em, Blogger Sabina said...

Ooh.. Sjukstuga hos er oxå! Hoppas ni alla e krya igen. Här avlöstes den ena smittan av den andra o jag mår fortf brutalt dåligt! Men men..

Tack Fina för alla bilderna. Värmer att få ta del av ert liv trots avstånd i mil!

Gissa vem som äntligen fått tummen loss o lagt in julbilderna.. Jajamen, krävdes ett danskt helvetesvirus för att jag skulle få gjort "skiten".. Tänk intet ont utan ngt gott! :)

Kramar o Kärlek

 

Skicka en kommentar

<< Home