torsdag, februari 05, 2009

På återseende

Liggandes på min arm, med tankarna på varsitt
håll, delade vi en stund av stilla närhet.
Lillgull och jag.
Vällingen urdrucken, sagan läst.
En mysig kväll med Långben och gos i soffan
för bara min minsta älskling och mig:)
Storgull och Kärleken på Hockeymatch.
Lycka!
Alla nöjda:)
Malmö Redhawks på nya arenan:


Ett bra avslut på en dag som för storgull
börjat hemskt jobbigt.
Idag har det börjat.
Det som kan bli bra, kan bli hemskt svårt.
Lilla hjärtat mitt och jag har idag varit
och pratat med en socialsekreterare.
Storgull vill själv att hon ska prata med
pappan hans, sist de gjorde det hjälpte det
ju ett tag och nu hoppas vi på att det gör
det igen, och varar.
Inte skall han behöva vara orolig för att
åka dit, en förälder ska man kunna lita på.
Hon berömde hnm, sa att han var en klok
liten pojk, att han gjorde rätt.
Han är så duktig min pojke, så stark.
Evigt och otroligt stolt över hnm, att han
kunde göra detta, det kommer bli en bra man
av hnm en dag.
Inte som han själv tror, att han kommer bli
värre en pappa.
För att farfar gjorde pappa lite illa, pappa
gör dem mer illa, då kommer storgull bli dummast.
Inte en chans.
Han är den finaste lilla pojke som finns!!:)
Precis som sin lillebror.

Svår ångest över att veta om jag gör rätt...
Kommer det bli bättre nu?
Eller utsätter jag dem bara för mer ilska?
Kommer det bli bättring nu?
Eller startar jag bara ett bottenlöst helvete?

En sån ångest det är var gång jag skickar
dem till deras far, utan att kunna garantera
att inget ont sker.

Jag hoppas på att en dag få möjligheten att
fråga hnm en sak, berätta en annan:
*Vad hade han själv gjort om barnen kommit hem
till hnm och sagt att jag gjorde dem illa?
*Jag gör ej detta för att på ngt sätt ta ifrån
hnm barnen, utan för att han ska få behålla dem.
Inte vill jag att barnen ska växa upp, kuvade
och otrygga med sin far, vända sig från hnm,
kanske hata en dag.
Det pappan gör gör han ej av elakhet, utan
av att han ej kan kontrollera sin ilska som
kommer av att han mår dåligt.
Hans självförtroende är lågt och svartsjuka hög.
Han behöver stöd och hjälp och bli den fina far
han kan bli, som jag tror han vill bli.

Jag vill kunna låta mina barn åka till sin far
och veta att de har det bra, ej oroa mig dygnet
runt för att jag skickar dem till ngn de älskar
men som gör dem illa.


Några bilder från i veckan:
Socker, han den där som bara njuter av allt:)


En hel hög av kärlek!!
De där 2 pojkarna jag älskar så otroligt mkt:)


Paus:
Min lilla tarm...
Kan man bli smalare?!
Den där lilla mannen har verkligen lagt all
energi på att växa på höjden den sista tiden.
Lång som ett fura och med byxor som nästan får
hållas uppe med hängslen:)
Sötsmulan.


Vällingpaus:
Nja, mat får han ju i sig.
Och en och annan välling slinker ner däremellan.
Myspys på hög nivå:)


IKEA har vi hunnit besöka.
Storgull ville att jag skulle fota hnm i alla
snygga hattarna.
Denna gillade vi bäst:)


Och så till den lille mannens sovstil.
Är det ngn fetish han har?
Eller behöver han bara en fastare kudde?
Man kan undra...



Käraste ni,
jag tar en paus.
Finns inte riktigt ork.
Med alla kamper, sjukdomar, jobb mm så har
det liksom hunnit ifatt mig.
Denna sidan är till för att jag ska dela med
mig av min glädje, den största, lyckan över
mina barn.
Som Emils dagbok startade detta.
Denna sida ska vara fylld av skratt, inte av
mitt gnäll som nu, det är ej roligt.

Söndagsnatten tillbringade jag på akuten, det
gick inte längre, så hemskt ont kring högra
lungan att höger armen var obrukbar och varje
nysning gjorde att jag ville kräkas av smärta.
Rädslan för att det var ngt farligt när jag hade
så mkt att vara tvungen att ha ork för gjorde
att jag till slut satte mig på akuten med min
underbara Kärlek som sällskap och fick EKG gjort,
såg fint ut, skiktröntgat lungorna, fint där med
och konstaterat att jag antingen slitit sönder
lite muskulatur eller fått en fraktur.
Hälften av smärtan försvann bara jag kunde slappna
av och veta att det ej var ngt farligt.
Nu läker det.

Vår shoppingtur till IKEA resulterade i en tavla,
en magnettavla som skall bli ett pictogram för
lillgullet mitt.
Rutiner skall åter införas.
Han skall själv få se vad hans dag innehåller,
kunna ta ställning.
Känna sig tryggare i dagen.

Kärleken är på väg in i det lilla röda huset.
Om ngn månad kanske jag är sambo.
Det är lycka det:)
Från första dagen med hnm i mitt liv har det
känts helt rätt, han är HAN:)
Älskar hnm innerligt!!
Han gör mig trygg.
Stödjer mig genom allt, peppar, tröstar, ger
råd och pratar om annat om jag ej orkar.
Han är makalös:)


Så vänner, även om jag ej är här på ett tag,
även om jag ej är hos er alltid, så finns ni
alltid i mitt hjärta, ofta i mina tankar och
jag är tillbaka så fort jag rett ut denna stora
storm som är i antågande.
TACK för att ni är ni och bäst!!:)

20 Comments:

At fredag, februari 06, 2009 2:31:00 fm, Anonymous Anonym said...

Oj.. Hänt mkt hos dej och dina i era liv.. Hoppas verkligen vinden vänder och ni lyckas reda ut allt till bästa möjliga! Allt gott så länge och kika gärna in på min "nya" blogg :)

http://lolloracing.blogg.se/

 
At fredag, februari 06, 2009 2:44:00 fm, Blogger Sabina said...

Oh hjärtat.. Kärlek o åter kärlek! Förstår din paus, ser fram emot din återkomst!

Känner din vånda i detta med barnen. Varit i liknande själv, men det vet du redan!

Glädjer mig ngt ofattbart över din Kärlek. Ni kommer få det fint ihop! Ni ser så underbart fulltaliga o kompletta ut på bilderna med honom! Lugn, balans. Mysryser!

Hoppas det ska sluta storma snart för er. Så din kropp slutar upp med att behöva dra i nödbromsen!

All Lycka, All Kärlek

:)

 
At fredag, februari 06, 2009 9:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

Men kära vän!
Hoppas allt ordnar sig med både pappan och din kropp.
Stor styrkekram.

 
At fredag, februari 06, 2009 1:43:00 em, Blogger Annica said...

Ila, skickar lite styrka och pepp inför de stundande jobbigheterna. Men det verkar vara väl förberedd och jag är säker på, efter att ha läst din blogg under flera år, att du kommer att greja detta med pappan och Ellis jättebra. Du är en toppenmamma!

Många kramar från Annica i Sthlm

 
At lördag, februari 07, 2009 2:47:00 em, Blogger mintid said...

Hoppas att allt reder ut sig till det bästa och att ni finner lugn och ro i era själar, både de smås och din min vän!
Kommer att sakna dig och dina kloka ord men förstår dig mer än väl att en paus är gott att ta.

Kraaaaaam

 
At lördag, februari 07, 2009 11:32:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Ger dig bara en stor stor kram och puss hjärtat!!
Väl värd allt gott!!
*kärlek*

 
At söndag, februari 08, 2009 7:31:00 em, Blogger netha said...

Här kommer ett gäng med styrkekramar, förstår din vila, försök ta hand om dig och de dina, njut av din kärlek till barnen och kärleken.
Du är en av de härligaste, bästa, varmaste och goaste mamma jag vet, bara så du vet.
Jag önskar så att ni får ro allihop och det snart och jag ser fram emot din återkomst till bloggvärlden, jag älskar ju att läsa om dig och dina barns eskapader.
Kramimassor

 
At måndag, februari 09, 2009 7:23:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Säger samma som alla här ovanför: Var rädd om dej & dina!!! Njut av dina goa grabbar och ta hand om varandra. Vi finns här när (eller om) du vill skriva av dig och lyssnar!

STOR STOR KRAM från Eva

 
At fredag, februari 13, 2009 3:18:00 em, Blogger Myra said...

Om du visste vad du själv finns i mina tankar. Förstår ju till viss del känslan som finns då man tar steget och ber om hjälp utifrån. Hoppet om att det ska redas ut, och rädslan för vägen dit.
Här är det för tilfället ganska lungt, men så fort det pratas om att komma hit och hälsa på far sin, så blommar hela helvetet över igen. Att trippa på tå för någon som gör fel, är inte riktigt min grej, men just nu har vi inget annat val. Får se var det leder.

Många kramar till dig iaf, och du ska veta tt jag saknar dig. Tänk om vi kunde ses snart igen!

 
At lördag, februari 14, 2009 11:32:00 em, Blogger Det Mörka Hotet said...

Kram och hoppas du haft en härlig Alla hjärtans dag - för det har jag....vi såg på Melodifestivalen....ha, ha!

 
At måndag, februari 16, 2009 11:24:00 em, Blogger Petra said...

Lilla vackra snäckan!
Tänker på er och hoppas att allt lugnar sig snart, så att du kan få villa upp dig och bara njuta av allt det fina som du har!
en massa kramar

 
At onsdag, februari 18, 2009 8:29:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Länge sedan jag var här!! Hur har ni det nu? Hoppas det går bra med deras pappa. Många kramar Maria

 
At tisdag, mars 03, 2009 3:55:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj va längesen jag var här. Massor me kramar skickar jag till dej!

 
At fredag, mars 13, 2009 10:11:00 em, Blogger mintid said...

Saknar dig!
Hoppas du har det bra min vän!

Kram
Kristina

 
At söndag, mars 15, 2009 1:06:00 em, Anonymous Anonym said...

Men vad har hänt???

Jag har missat en massa, märker jag. Har ju inte haft något internet på ett tag...

Hoppas iaf att vi snart kan boka in en date?

Kraaaaaaaaaaaaaaam!

 
At onsdag, mars 18, 2009 2:55:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Tänker på DIG!

Surfar bara förbi för att säga "HEJ" och håller mina tummar & tår att livet är ljusare för dig och dina igen.

STOR KRAM från Eva

 
At måndag, mars 23, 2009 8:37:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Saknar dig och undrar hur det är. Du får gärna maila om du vill och orkar. maria_folkesson@msn.com Kram Maria

 
At tisdag, juni 09, 2009 8:12:00 em, Blogger Paula said...

Vill bara att du ska veta att du är saknad här på din blogg och att jag ofta tänker på dig.

Massor med kramar till dig!

//Paula

 
At måndag, juni 29, 2009 5:54:00 em, Blogger mintid said...

Tittar in för att bara lämna några rader ...
Saknar dig och din fina blogg.

Hoppas du har en underbar sommar!

Kramis

 
At onsdag, oktober 14, 2009 7:49:00 em, Blogger mintid said...

Hej min vän.
Hur har du det!
Tänker på dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home