tisdag, december 30, 2008

2008

Med tårar i ögonen sa min kollega till mig
att 2008, DET skulle bli mitt år!
Då skulle bara massa gott hända mig och jag
skulle lägga allt det tråkiga som hänt 2007
bakom mig och få tur efter all sanslös otur.

Det tog 9 dagar in på det nya året innan ngt
så fasansfullt så det ej går att beskriva hände.
Johannes togs ifrån oss.
Vi tänker på dig vännen och du fattas oss.


2008 har både varit hemskt tungt, men också
lärorikt.
Sorger och fler sorger, utmaningar och en hel
del glädjeämnen har fått mig att utvecklas och
lära känna en ny del av mig själv.
Tagit igen ngr förlorade år har jag gjort:




Fått uppleva riktig sommar.
Iaf en månad.
Men den utnyttjade vi till fullo!:)




Fått se första bilderna av systrans lilla
underverk!!


Grynen har fyllt år, precis som alla andra år:)


Åkt på äventyr!
Myst och miniminisemestrat;)


Äventyr var det också att få träffa alla dessa
underbara människor på riktigt!
En del gamla ansikten, en del nya, ändå har de
funnits där i många år.
Underbara Sabina och hennes familj:
En fröjd:)


Vackraste vargen och hennes söta dotter.
Många långa samtal, lite sömn, många skratt:)


Ann och hennes superfina kottar:
Ej första gången men det var ngr år sedan sist.


Jag begav mig på en minnesvärd resa upp till
Småland och gästade min gamla tonårsflamma och
vän Michael, många år att prata igenom:)


Inte kunde jag för allt i världen missa chansen
att träffa sötaste Myra!!:)
Henne for jag vidare till Öland för att träffa.


Och sen... träffade jag Kärleken:)
Min dröm:)
Åååh han är så fin!!
Så perfekt:)
Året slutade ändå bra, att ha hnm i mitt liv
gör var dag så mkt bättre:)


Och ett alldeles alldeles nytt ansikte kom
också till världen, lilla fina Ida:)



Nästa år kan bara bli bättre!!
Så mkt finns att se fram emot.
2009 SKA bli underbart:)

Och jag önskar det till er alla!!
Gott Nytt År på er vänner!
KRAMAR!

15 Comments:

At onsdag, december 31, 2008 7:21:00 fm, Blogger Det Mörka Hotet said...

TACK för underbara bilder, härlig text men också personliga händelser: KRAM och jag hoppas ni får ett riktigt Gott Nytt År!

 
At onsdag, december 31, 2008 12:50:00 em, Blogger Beer & Peanuts said...

Gott Nytt År på dig vännen!!!! Njut av att allt går mot det bättre och att ni trots allt har varandra. Stå starka ihop och visa världen vad ni kan!
Kram

 
At onsdag, december 31, 2008 1:30:00 em, Blogger Sabina said...

Allt Gott inför 2009 älskade hjärtevännen min! Önskar att det ska bli ett år fyllt av positiva händelser, kärlek o värme..

Tack för 2008, för vi fått ta del av Ditt liv o både IRL o denna vägen!

Vet du, tycker vi ska klubba att vi ska ses *minst* en gång/år.. Så det så! ;)

Pussar, Kramar o en heeeel massa KÄRLEK!!

 
At onsdag, december 31, 2008 2:08:00 em, Blogger Mindi said...

*** GOTT NYTT ÅR!!! ***

Jag önskar dig det av hela mitt hjärta och vilka härliga bilder från 2008 du bjuder oss på!!!

Stor kram från
M i n d i
=^..^=

 
At onsdag, december 31, 2008 2:46:00 em, Blogger Lallis - liv och leverne said...

ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig vännen.
KRAM Lallis

 
At onsdag, december 31, 2008 3:18:00 em, Blogger Paula said...

Massor med kramar till dig och jag önskar dig ett RIKTIGT gott nytt år!

Kram
Paula

 
At onsdag, december 31, 2008 3:56:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Helt UNDERBART fin summering av ditt 2008, för ja det har det varit hela året ;) du ser... så här på slutet vill jag inte ens erkänna vilket år det egentligen är. Nu har jag ändrat, tack för att du påminde mej ;)

Du ÄR verkligen en av de som har berört mig mest under 2008. Vi har aldrig träffats, men kanske kommer våra vägar att korsas någon dag *hoppas* trots att vi bor i varsin ände av vårt avlånga land.

Du har skrivt ärligt, öpppet och verkligen delat med dig av ditt liv, din glädje, din sorg och spridit din kärlek till oss, trots att du haft det tungt och kämpigt. Jag BEUNDRAR dig för det och jag är tacksam att få vara din vän!

Du är verkligen en av dem jag önskar av hela mitt hjärta ska få ett fantastiskt 2009! Du är såååå väl värd all lycka och kärlek du bara kan få!

Var rädd om dej och krama alla i din närhet, stora som små kottar!
STOR VARM KRAM från Eva

 
At onsdag, december 31, 2008 5:01:00 em, Anonymous Anonym said...

åh, vilken toppenfin sammanfattning av ditt år! jag önskar dig ett riktigt gott nytt år, för jag tror bestämt att 2009 kommer att bli ännu mer underbart. många pussar & kramar från vargarna i norr.

 
At onsdag, december 31, 2008 5:11:00 em, Blogger netha said...

Jag håller med Cloudberry om att du verkligen är värd ett härligt 2009.
Och vet du, det skall bli ett kanonår, det har jag bestämt.
Massor med en männska som inte riktigt hinner med det här med bloggar, men jag kommer väl tillbaka vad det lider.
Men en massa kramar skall du få, njut av kärleken till barnen och kärleken till kärleken.
Massor med kramisar

 
At torsdag, januari 01, 2009 1:43:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Oj vad glad jag blev att din blogg är HÄR ingen. Den var borta ett tag?!?! Jag önskar dig ett BRA 2009 av hela mitt hjärta! Du är värd det :) Många kramar Maria

 
At torsdag, januari 01, 2009 10:15:00 em, Anonymous Anonym said...

Som alltid skriver du så bra. Jag hoppas att år 2009 kommer att bli ett gott sådant för dig. Du vet att jag önskar både dig o din fam det. Jag o Emma hoppas åsså på ett bättre år. Det är lite tungt såå här i början, det är ju snart årsdagen då våran Johannes togs ifrån oss så orättvist.
Kramiz

 
At fredag, januari 02, 2009 10:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Bilden på dig och mannen är såå fin. :)

 
At fredag, januari 02, 2009 1:30:00 em, Blogger Myra said...

ILA!!! HahaHAHA. Du kunde val valt naaagon annan bild!! Taskmort. :D

Annars har du fatt ihop en bra tillbakablick, och jag ar MASSA glad over att fa vara del av det.

Lots of love!

 
At lördag, januari 03, 2009 12:53:00 em, Blogger Mindi said...

Inne och kikar och lämnar dig en lördagskram!!!

Ha det gott... här har det kommit massa härlig snö! :)

M I N D I

 
At tisdag, januari 06, 2009 11:29:00 fm, Anonymous Anonym said...

Gott nytt år! ;-) P&K

 

Skicka en kommentar

<< Home